جوانان می‌توانند موتور محرکه کشور باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: ویژگی سوم  بیانیه گام دوم "مخاطب قرار دادن جوانان" است، چرا که جوانان می‌توانند موتور محرکه کشور در بخش‌های مختلف باشند.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۳۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز در جمع هیئت رزمندگان اسلام در رابطه با اهمیت بیانیه گام دوم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود.

وی افزود: بیانیه‌ی تفصیلی رهبر معظم حکیم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و آغاز «فرایند بزرگ و جهانی چهل سال دوم» به جهات متعددی بیانیه‌ای بسیار مهم و راهبردی است و این بیانیه هم چنین مهم است به‌دلیل محتوا و مضامین راهبردی آن که سخن اصلی همین‌جاست. در این بیانیه که می‌توان آن را منشور انقلاب اسلامی در نقطه‌ی عطف چهل‌سالگی ارزیابی کرد، محورها، فرازها و نکته‌های پُرمغز موج می‌زند و با تعمق و ژرف‌اندیشی در آن، این حقیقت روشن‌تر می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز بیان کرد: سرفصل‌ها و توصیه‌های اساسی برای گام دوم انقلاب، از امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده به‌عنوان کلید اساسی همه‌ی قفل‌ها تا دست یافتن به قله‌ی دانش، و از معنویت و اخلاق تا اقتصاد و عدالت و مبارزه با فساد و استقلال و آزادی و عزت ملی و مرزبندی با دشمن و در پایان لزوم مقابله‌ی جهادی هوشمندانه با سبک زندگی غربی است.

وی با اشاره به اینکه انقلابی و تهاجمی بودن را می‌توان از ویژگی‌های این بیانیه برشمرد که بخشی از عصبانیت دشمن، عناصر بیگانه و ضد انقلابیون رسوای خارج‌نشین را باید در همین ویژگی‌ها جستجو کرد گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه، درکنار یادآوری برخی از مشکلات و خطاها، راهکارهای حل مشکلات را بیان می‌کنند، این یعنی امید به آینده، مقام معظم رهبری عنوان می‌کنند که انقلاب اسلامی در افق خود برای سال‌های بعد و دهه‌های بعد راه‌حل دارد و مشکلات موجود را بدون راه‌حل نمی‌داند، بلکه معتقد است مشکلات و موانع با راهکار قابل حل است.

 

وی تصریح کرد: ویژگی نخست اینکه این بیانیه دارای "جامعیت" است؛ چرا که هم به مشکلات، خطاها، سوءتدبیرها و بی‌تدبیری‌ها اشاره داشته است و هم به ظرفیت‌ها و امکانات وسیع و بی‌بدیلی که در کشور وجود دارد، اشاره کرده است که مهمترین سرمایه و ظرفیت نیز سرمایه انسانی است.

 

لرستانی گفت: ویژگی دوم بیانیه "نگاه به آینده" است در عین حال که این بیانیه نگاهی به گذشته و مشکلات دارد، چشم‌اندازی است که قله‌ها و مسیر رسیدن به قله‌ها را هم مشخص می‌سازد. این بیانیه راه‌های طی‌شده را یادآوری می‌کند تا امیدزدایی رسانه‌های غربی و سیاسیون معاند را خنثی کند. 

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه یادآوری می‌کنند که قله و مقصد کجاست و امید هم می‌دهند که مسیر طی‌نشده را باید طی کرد تا به قله رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز خاطر نشان کرد: ویژگی سوم این بیانیه "مخاطب قرار دادن جوانان" است، البته مخاطب آن تمامی مردم ایران و جهان، مسئولان قوای سه‌گانه و حتی دشمنان هستند، چراکه رهبری به دشمنان هشدار می‌دهد که با چه ملت و انقلابی روبه‌رو هستند، اما مخاطب اصلی جوانان و آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند چرا که جوانان می‌توانند موتور محرکه کشور در بخش‌های مختلف باشند و رهبر معظم انقلاب در این بیانیه حتی به جزئیاتی در خصوص اهمیت و نقش جوانان اشاره فرموده‌اند.

 

وی گفت: باید به‌شدت مراقبت کرد تا این بیانیه به «سندی بالادستی» به این معنی که تمجید و تجلیل بشود اما به‌کار بسته نشود، تبدیل نشود و اتفاقاً «سندی دم‌دستی» یعنی منشوری کاملاً عملیاتی و اجرایی باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات