مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم آینده انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهارداشت: پس از مقدمه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در قالب خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی که مخاطب آن عموم مردم و به ویژه جوانان است، بحث‌هایی مطرح می‌شود که رویکرد کلی آن در قالب؛ ارائه پیشینه‌ای از انقلاب اسلامی، ترسیم آینده انقلاب اسلامی و الزامات هفت گانه؛ که شامل الزامات تعالی علمی، عزت ملی، سبک زندگی و … است.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۴۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در جلسه فعالان دینی و فرهنگی استان،  با اشاره به دستور تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیر ماه سال ۱۳۶۰، عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روز کشور دانست.

وی عنوان کرد: متأسفانه، علی رغم گذشت چند ماه از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برخی افراد این منشور عملکردی را در شعارها و سخنرانی‌های خود محدود می‌کنند، علاوه بر این طبق نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته، تنها ۲۰ درصد افراد جامعه از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آگاهی دارند.

وی پرداخت به محتوای این بیانیه و گسترش آن را یکی از حساسیت‌های جامعه دانست و گفت: باید اجازه ندهیم، محتوای این بیانیه رو به فراموشی رفته و محدود به جلسات و سخنرانی‌ها شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: علی رغم خطاب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عموم مردم، نقش دستگاه‌های متولی و به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در عملی سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است.

وی افزود: تشکیل کارگروه‌هایی برای تقسیم وظایف در راستای عملی سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، باید جزو اولویت‌های متولیان فرهنگی باشد.

حجت الاسلام حسینی در بخش بعدی سخنانش ابراز کرد: مشکلات فرهنگ اقتصاد در داخل کشور بیشتر از مشکلات خود اقتصاد است؛ به عنوان مثال صف‌های جلوی مغازه‌های شکر فروشی مربوط به بیماری‌هایی است که در پیکره فرهنگ اقتصاد است؛ که همه این بیماری‌ها می‌توانند به دست فعالان دینی – فرهنگی حل شود.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) تاکید کرد: هر کس در وسع توان خود باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه حجاب را مسئله‌ای اعتقادی دانست و عنوان کرد: کم کاری‌های فرهنگی در زمینه حجاب در سطح جامعه نمایان است.

وی افزود: فرهنگ سازی در زمینه حجاب باید جزو اولویت‌های مسئولین و دین مداران باشد؛ از طرفی تجمع محجبه‌های جامعه برای نشان دادن عفاف و حجاب در سطح جامعه کار پسندیده‌ای است.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش معضل گسست نسل برای انتقال فرهنگ حجاب را از مهم‌ترین چالش‌های زمینه حجاب دانست و عنوان کرد: به عنوان مثال مادر محجبه ای را فرض کنید که نتوانسته فرهنگ حجاب و عقاید خود را به فرزند و خانواده خود منتقل کند؛ برای حل این معضل باید گفتمان‌هایی تشکیل شده و این مشکل ریشه یابی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین فصل تابستان را فرصتی برای گسترش فرهنگ حجاب خواند و اظهار کرد: در پایگاه‌های اوقات فراغت باید در کنار دیگر کلاس‌ها، کلاس‌های آموزش حجاب برای عموم جامعه از جمله کودکان برگزار شود.

وی در ادامه برگزاری کارگاه‌های تخصصی را از دیگر ارکان گسترش حجاب دانست و عنوان کرد: بسیاری از معضلات اجتماعی مانند طلاق، با مسئله حجاب در هم گره خورده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان گفت: لازم است در کنار کلاس‌های آموزش بهداشت و درمان قبل از ازدواج، حداقل یک جلسه حجاب و صیانت از آن برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار