سرپرست مرکز بهداشت اردکان:

بیش از ۱۲ هزار نفر از شهروندان اردکانی در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون شرکت کردند

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اردکان از مشارکت بیش از ۱۲ هزارنفری شهروندان اردکانی در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۵۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، محمدرضا اعلایی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در سراسر کشور گفت: این طرح از تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغازشده است و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.
وی اظهار داشت: این طرح در شهرستان اردکان مورد استقبال مردم واقع شد به‌گونه‌ای تاکنون بیش از ۵۰ درصد از جمعیت جامعه هدف در شهرستان یعنی بیش از ۱۲ هزار و پانصد نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و امیدواریم که با مشارکت مردم و سازمان‌ها و صنایع تا پایان این طرح به پوشش صددرصدی برسیم.
سرپرست مرکز بهداشت اردکان افزود: تعدادی از همشهریان نیز به‌وسیله سامانه خود اظهاری سنجش فشارخون انجام داده‌اند و امیدواریم که تا پایان اجرای این طرح بتوانیم تمام ۲۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان که باید در این طرح ملی موردسنجش قرار بگیرند را تحت پوشش قرار دهیم.
وی گفت: بر اساس یافته‌های آماری، ۴۰ درصد از مردم از فشارخون بالای خود اطلاعی ندارند و ما می‌توانیم با اجرای این طرح ملی، مشارکت هرچه بیشتر مردم را در بخش سلامت جلب کنیم.
اعلایی در پایان اظهار داشت: از همه مردم درخواست می‌کنیم که به مراکز و پایگاه‌های کنترل فشارخون در شهر‌ها و در روستا‌ها نیز به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند و با یک سنجش خیلی راحت از وضعیت فشارخون خود آگاه شوند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات