رئیس بنیاد شهید اردکان با اشاره به لزوم تکریم خانواده شهدا گفت: حفظ آرمان‌های شهدا وظیفه‌ای همگانی است و باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۵۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، به‌منظور تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، جمعی از مسئولین شهرستان اردکان به دیدار خانواده شهیدان مصطفی ابویی و علی ارجنانی رفتند.
سیدعلی میرشمسی در این برنامه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، با تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه شهدای بزرگوار در راستای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جامعه گسترش یابد.
وی اظهار داشت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران، یادگاران دوران دفاع مقدس هستند و حق زیادی بر گردن مردم دارند و تکریم خانواده شهدا وظیفه‌ای همگانی است و باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردکان گفت: آرامش و امنیت امروز کشورمان مدیون ایثار و فداکاری شهدا و همچنین صبر و استقامت خانواده‌های آنان است.
وی در پایان گفت: مردم ایران همواره قدردان خون شهیدان هستند و مسئولان هم باید همواره در جهت حفظ آرمان‌های شهدا و راه آن‌ها گام بردارند و اجازه ندهند که خون شهیدان پایمال شود.
در این دیدارها، خانواده‌های شهدا به بیان گوشه‌هایی از ویژگی‌های اخلاقی و خاطراتی از شهیدان خود پرداختند.
لازم به ذکر است که شهید مصطفی ابویی فرزند علیرضا در تاریخ 11 بهمن‌ماه سال 1362 در منطقه جفیر به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش با بدرقه باشکوه مردم ولایتمدار اردکان تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد. شهید علی ارجنانی فرزند حسین نیز در تاریخ 29 مهرماه سال 1362 در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید و پیکر مطهرش با تشییع باشکوه بر روی دستان مردم قدرشناس در گلزار شهدای اردکان به خاک سپرده شد.
گفتنی است در این برنامه مسئول دفتر امام‌جمعه، بخشدار مرکزی، مسئول دفتر فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردکان و جمعی از ایثارگران حضور داشتند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات