خطیب جمعه میبد:

سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک وجهه بین‌المللی امریکا را خدشه‌دار کرد

حجت‌الاسلام محمد اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر میبد، هدف‌گیری گلوبال هاوک پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی در حریم هوایی کشورمان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اثبات توانمندی ایران اسلامی در مقابل هرگونه جاسوسی و حمله نظامی دشمن خواند.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۶۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت‌الاسلام محمد اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر میبد، هدف‌گیری گلوبال هاوک پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی در حریم هوایی کشورمان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اثبات توانمندی ایران اسلامی در مقابل هرگونه جاسوسی و حمله نظامی دشمن خواند.

اعرافی بابیان اینکه این پهپاد از پیشرفته‌ترین پهپادهای جاسوسی امریکاست که ۲۰۰میلیون دلار قیمت دارد افزود: هر دشمنی که برای عملیات جاسوسی و نظامی نزدیک ایران اسلامی شود با پاسخ داندان‌شکن مواجه خواهد شد.

خطیب جمعه موقت میبد گفت: با سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک که به عقاب طلایی معروف است؛ وجهه بین‌المللی امریکا خدشه‌دار شد.

وی بابیان اینکه بودجه این پهباد ۳ برابر بودجه سپاه قدس ماست، تصریح کرد: به‌زودی ایران اسلامی و نظامیان ما با مهندسی معکوس، فناوری این پهباد را هم به دست خواهند آورد.

امام‌جمعه موقت میبد سپس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شنزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در هفته‌های اخیر گفت: همه حرکات و رفتار و بیان مقام معظم رهبری در این دیدار دارای عزت و اقتدار و بزرگی بود.

اعرافی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با این سخنان عزتمند، هژمونی قدرت امریکا را به سخره گرفت.

وی با اشاره به نظر یکی از نخبگان ژاپنی مبنی بر اینکه ایران غروری دارد که ما آن را در ژاپن باخته‌ایم، گفت: این صاحب‌نظر گفته است که این دیدار، مردم ما را با این رهبر قدرتمند و ملت ایران آشنا کرد.

اعرافی خاطرنشان کرد: ژاپن با ۲۶میلیون نفر جمعیت از جنگ جهانی دوم با از دست دادن هویت خود در مقابل امریکای جنایت‌کار در ذلت نشست و تن به خواسته‌های نامعقول و تجاوزگرانه آمریکایی‌ها داد.

خطیب جمعه موقت میبد گفت: طرح ترامپ و رئیس حکومت استکبار یعنی طرح ترد استکبار و حکومت‌های ظالم که نمی‌توانند آن را بر ملت ایران تحمیل کنند.

وی در ادامه با اشاره به سرنوشت محمد مرسی رئیس‌جمهور لیبرال مصر گفت: سرنوشت مرسی باید عبرت‌انگیز باشد.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: محمد مرسی با اعمال سیاست‌های غلط و گرایش خوش‌بینانه به امریکا، اسرائیل و سعودی‌ها، علاوه بر خود، همه تلاش‌های اخوان المسلمین را که بیش از ۳۰ سال بر آن تلاش کرده بودند را نابود کرد.

اعرافی بابیان اینکه نباید در مقابل ظالمین و دشمنان، واداده بود تصریح کرد: نباید به دشمن اسلام و انقلاب چون آمریکا، اسرائیل و سعودی‌ها اعتماد کرد و آنها را دوست خود دانست چراکه اگر جای ظالم و مظلوم عوض شود سرنوشتمان مثل مرسی خواهد بود.

امام‌جمعه موقت میبد ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید چمران را گرامی داشت و گفت: شهید چمران با ساماندهی جنگ‌های چریکی و پارتیزانی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستاد.

وی یک تیرماه سال ۶۰، سالروز فرمان امام راحل در تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را گرامی داشت و گفت: نقش اطلاع‌رسانی و تبلیغات در جامعه دینی بسیار مهم است و سازمان تبلیغات در پیشبرد برنامه‌های خود در زمان جنگ و دفاع مقدس و همه بحران‌ها موفق بوده است.

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضائیه هم گفت: تحقق همه‌جانبه عدالت در جامعه اسلامی، مسئولیت همه دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضائیه است و باید این مسئولیت را همه بپذیرند.

اعرافی بابیان اینکه بی‌شک قوه قضائیه در میان همه دستگاه‌ها، مسئولیت اصلی را بر عهده دارد تصریح کرد: اگر تشنه عدالت هستیم تضمین تحقق عدالت در جامعه اسلامی در همه عرصه‌ها به‌ویژه اقتصادی باصلابت و کارآمدی قوه قضائیه میسر است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات