خبرهای داغ:
چندی است بازی جدیدی در بین مردم و به خصوص قشر نوجوان و کم سن و سال که آسیب پذیرترین قشر سنی می باشند دست به دست می‌شود. این بازی که بازی مریم نام دارد یک بازی بسیار خطرناک است که بر روی روان و اعصاب افراد تاثیر بسیار بدی دارد و امنیت خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۶۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
بازی مریم چالشی جدی برای نوجوانان/والدین بیشتر مراقب باشند 
 

 بازی‌های رایانه‌ای در بین نوجوانان و جوانان از محبوبیت خوبی برخوردار هستند، با بررسی کرد این بازی‌های رایانه‌ای چقدر می‌توانند مفید واقع شوند؟ یا مضرر باشند. چندی است بازی جدیدی در بین مردم و به خصوص قشر نوجوان و کم سن و سال که آسیب پذیرترین قشر سنی می باشند دست به دست می‌شود. این بازی که بازی مریم نام دارد یک بازی بسیار خطرناک است که بر روی روان و اعصاب افراد تاثیر بسیار بدی دارد و امنیت خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

یکی از بازی‌های که تاکنون توانسته مشتریان بسیاری را به خود جذب کند«بازی مریم» است این بازی ترسناک که برای سیستم عامل‌های اندروید و ios طراحی شده است و این بازی با تمامی بازی‌هایی که در اپ‌استور و گوگل پلی مشاهده می‌کنید، نیست بلکه شما را به جایی می‌رساند که اقدام به خودکشی کنید.

بازی مریم ساخت فردی با هویت سعودی است و اگر در تصاویر مختلف از محیط بازی دقت کرده باشیم، متوجه می شویم که زبان بازی، کاملا عربی بوده و در صورت عدم آشنایی با این زبان، بازی کردن کمی دشوار خواهد بود. البته زبان انگلیسی نیز در گیم پلی بازی وجود دارد که می توان از آن استفاده نمود. اصلی ترین شباهتی که باعث می شود بازی مریم و نهنگ آبی هر دو در دسته بازی های خطرناک قرار گیرند، ایجاد ترس، دلهره، وحشت و تهدید کاربر می باشد.

این بازی از اردیبهشت 97 رواج پیدا کرد و به سادگی می‌توان از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و سیستم‌ عامل‌های اندروید و  ios براحتی قابل دسترس است. پس از بازی جنجال نهنگ آبی، بازی مریم با ژانر ترسناک به سرعت توانست طرفداران خود را جذب نماید اما این بازی مانند بازی نهنگ آبی از کاربر نمی‌خواهد به خود یا اطرافیانش صدمه بزند بلکه با هدف قرار دادن روح و روان کاربر قصد آسیب رساندن به وی را دارد. اخیرا فردی پس از انجام بازی مریم در ترکیه خودکشی کرده است. اما این بازی ترسناک چگونه کاربرانش را می‌آزارد؟

بازی مریم به چه صورتی است؟

بازی مریم برخلاف بازی نهنگ آبی، سیر داستانی جالبی دارد. در تمام طول بازی کاربر متحمل شنیدن صداهای ترسناکی است که تاثیر مستقیمی بر روی روان وی دارد. این بازی مراحل زیادی ندارد بطوری که می‌توان با بازی مداوم آن را در طول چند روز به پایان رساند اما سازنده‌ی بازی راهکار هوشمندانه‌ای برای آن در نظر گرفته است؛ اگر کاربر ۲۴ ساعت به سراغ بازی نرود باید تمامی مراحل طی شده را دوباره بگذراند.

در ابتدا برای وارد شدن به محیط بازی، کاربر باید اطلاعاتی نظیر شماره گوشی، دسترسی به شبکه‌های مجازی مانند فیسبوک و واتس‌اپ و دیگر دسترسی ها در گوشی خود را به سرور بدهد. با وارد کردن اطلاعات اشتباه شاید بتوان وارد محیط بازی شد اما به هرحال شما ناخواسته اجازه دسترسی به محیط گوشی خود را به بازی می‌دهید که سرانجام گریبانگیر شما خواهد شد.

شروع بازی مریم و آغاز حوادث شبانه

داستان بازی مریم در واقع روایت کننده داستان دختر ۹ ساله‌ی جنگ‌زده‌ای است که راهش را در جنگلی تاریک گم کرده است و از کاربر می‌خواهد او را به خانه‌اش برساند. در تمام قسمت‌های بازی شاهد حضور ارواح سرگردان و موجودات ترسناکی هستیم که بنابر تصورات کاربران جن‌ها و شیاطین هستند. محیط بازی بسیار تاریک و مملوء از سایه‌های متحرکی است که با صداهای ترسناک همراه هستند. طی این بازی اتفاقات بسیار وحشتناکی رخ می‌دهد و کاراکتر بازی که بیشتر در ارتباط با ارواح سرگردان و اجنه است، سبب ایجاد ترس و دلهره در کاربر می‌شود.

همانطور که گفتیم محیط بازی بسیار ترسناک و تاریک است و زمانی که چشم کاربر به محیط بازی عادت می‌کند، در تاریکی شب دچار توهم می‌شود که کاراکتر بازی یا سایه‌ها و اجنه برای او کمین کرده‌اند و به او خیره شده‌اند. اما ماجرای این بازی به همین توهمات ختم نمی‌شود. این بازی با اطلاعاتی که از کاربر گرفته است و دسترسی‌هایی که به محیط گوشی دارد، پس از نیمه شب با او تماس میگیرد و وی را تهدید می‌کند. گاهی این تماس‌ها شامل صداهای ترسناکی است که در طول بازی برای کاربر پخش می‌شدند. صداهای ترسناکی که تکرار می‌کنند: ما هنوز با تو کار داریم…

از مزاحمت‌ها و تهدیدهای این شماره‌های ناشناس حتی با بلاک کردن هم نمی‌توان در امان ماند زیرا تعداد این شماره‌ها زیاد است و هر شب دقیقا ساعت ۳ با کاربر تماس می‌گیرند. صداهای جیغ و فریاد یا گاهی پچ‌پچ‌های مرموز و در نهایت جمله‌ی «ما هنوز با تو کار داریم…» هر شب و هر شب ادامه دارند و کاربر را مجاب می‌کنند که ناخواسته با ارواح و شیاطین ارتباط پیدا کرده است یا به اصطلاح جن زده شده است. این صدا در اصل صدای یک ربات است که می‌تواند به زبان‌های مختلف صحبت کند اما تاثیر بسیار بدی را بر ذهن کاربران مخصوصا بازیکن‌های نوجوان و کم سن و سال می‌گذارد. شیوه‌ی این بازی در ایجاد ترس و دلهره مانند بازی مومو است و کاربر را با تهدیدهای روانی آزار می‌دهد.

نوجوان ۱۲ ساله در کشور ترکیه که خود را به دار آویخته است، خود گویای تاثیر وحشتناک این بازی بر روح و روان بازیکنان است. توصیه موبایلستان به خواننده‌های عزیز اینست که از انجام بازی‌های این چنینی دوری کنند و زمانی که می‌خواهند یک بازی جدید نصب و بازی کنند اطلاعات کاربری و اجازه‌ی دسترسی‌ به محیط گوشی را برای این این گونه بازی‌ها صادر نکنند.

توصیه ما به والدین: به دلیل دسترسی راحت به این برنامه قطعا افراد بیشتری تحت تاثیر این برنامه قرار خواهند گرفت. بنابراین نیاز است تا برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی این برنامه آنرا بشناسید، والدین عزیز نیز  نظارت بیشتری بر فعالیت‌های فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند تا با اتفاقات ناگواری از این دست مواجه نشوند.

این نکته را نباید فراموش کنیم که گیم پلی بازی مریم بیشتر در رابطه با ارواح سرگردان و اجنه بوده و همین موضوع سبب می شود تا کاربرانی که دارای سن کمتر هستند، بیشتر وحشت نمایند. در طی تماس های مختلف و گاه و بی گاه بازی نیز، شاهد همین موضوع هستیم و کاربر هر چه بیشتر مجاب می شود که با اجنه در ارتباط می باشد. این موارد در نهایت منجر می شود تا کاربر دچار وحشت شده و دست به کارهایی همچون خودکشی بزند.

ارسال نظرات