ترامپ:

بدنبال جنگ با ایران نیستم/ بدون پیش‌شرط مذاکره می‌کنیم

- رییس جمهور آمریکا یک روز پس از سرنگونی پهپاد غول پیکر این کشور بر فراز آب های خلیج فارس توسط نیروهای سپاه پاسداران،‌در مصاحبه ای از آمادگی خود برای مذاکره با ایران بدون پیش شرط سخن گفت.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۷۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز،‌ دونالد ترامپ در مصاحبه با ان بی سی مدعی شد به دنبال جنگ با ایران نیست اما اگر یک رویارویی (میان تهران و واشنگتن) روی داده بود نتایج آن یک «نابودی کامل» بود؛‌آنگونه که هرگز سابقه نداشته است. اما من به دنبال انجام چنین کاری نیستم.

ترامپ این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح نمود که مدعی شد تنها چند دقیقه پیش از اجرای حمله به ایران،‌ دستور آن را لغو کرده است. ترامپ گفته قصد داشته این حمله را در پاسخ به اقدام تهران در ساقط نمودن یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی بر فراز آب های خلیج فارس انجام دهد.

گفتنی است ترامپ در توئیتر خود نیز نوشت ایرانی ها روز دوشنبه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را ساقط کردند. شب گذشته و هنگامی که برای حمله به سه سایت ایران آماده بودیم پرسیدم که چند نفر کشته خواهد شد؟ پاسخ یک ژنرال این بود ۱۵۰ تن. ۱۰ دقیقه قبل از حمله، دستور توقف آن را صادر کردم، چون چنین حمله ای متناسب با ساقط کردن یک پهپاد بدون سرنشین نبود.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

منبع:سرویس ترجمه شفقنا

ارسال نظرات