مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان با در نظر گرفتن شرایط ویژه استان سیستان و بلوچستان با پرداخت وامهای بلاعوض در ساخت منازل سیل زدگان تسریع کنند.
کد خبر: ۹۱۴۹۶۵۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: با توجه به سیلی که در مجموعه کشور حائز شد، و از طرفیهم وظیفه ذاتی مجموعه سپاه که محوریت کار حضور در مناطق را دارد و حضور در بحرانها ماموریت ذاتی بسیج سازندگی است.
 
وی  با اشاره به این مطلب که سیل در کشور و در استانهای گلستان، خوزستان و کردستان اتفاق افتاد در این استانها نقش حمایتی را داشتیم و روز دوم قرارگاه شهید جعفری که کار مداخله در بحرانها را دارد و سابقه خوبی از خود در بحث زلزله کرمانشاه جهت خدمت رسانی به زلزله زدگان در دو شهر سنی نشین ایفا کرده است،  در رخداد سیل هم این قرارگاه تشکیل و با همکاری نواحی  زیر مجموعه سپاه سلمان جمع آوری اقلام و ارزاق را انجام دادیم افزود:  روز سوم از حادث شدن سیل  کمک ها را به صورت عملی جمع آوری و در هفته اول دو دستگاه تریلی بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان  13 اقلام و اجناس شامل سرمایشی، گرمایشی، پتو، البسه، آب معدنی، برنج،  انواع کنسروجات بر اساس نیازهای احصا شده سیل زدگان از استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.
 
سرهنگ جعفری با تاکید بر این مطلب که در مرحله دوم یک دستگاه کامیون از کمکهای مردمی استان سیستان و بلوچستان به ارزش ریالی 460 میلیون تومان ارزاق از مناطق بلوچستان جمع آوری و به صورت مستقیم به استان گلستان ارسال شد، ادامه دادبا درگیر شدن استان با سیل مناطق سیستان  و بخشهایی از بلوچستان،با هماهنگی های انجام شده با تهران سیستان و بلوچستان معین خود استان شدبرای کل کشور یک استانی معین شد برای استانهای سیل زده، سیستان و بلوچستان با یک شرطی که در سیل کمتر درگیر شده بود استان دیگری را معین استان ما قرار ندهند، برای اولین بار قرارگاه شهید جعفری هماهنگی فرا تشکیلاتی را انجام داد برای اینکه استان خودمان را پوشش دهیم نیاز به کمک دستگاههای دیگر بود.
 
 مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این راستا از ظرفیت ادارات، سازمانها، ارگانها،  خیرین، معتمدین موکب های اربعین را پای کار آوردیم، همه ادارات و دستگاهها را مجاب کردیم که همه دستگاهها تحت عنوان قرارگاه  شهید جعفری کار انجام شود که یک بخش موفق بودیم و یک بخشی نه چون ادارات با توجه به ضعف معاونت سیاسی اجتماعی  در عدم همکاری و آوردن پای کار دستگاهها و عدم برخورد با دستگاههای متخلف که  به صورت مستقل فعالیت داشتند در وسط کار تقریبا تنها شدیم و با کمک و توان پاسداران و بسیجیان این کار انجام شد.
 
جعفری کار خوب انجام شده در سیل اخیر منطقه سیستان را جمع آوری کمکها و ارزاق مورد نیاز سیل زدگان بر اساس نیازشان را اقدامی مثبت در ارائه خدمت به سیل زدگان دانست و تصریح کرد: فعال کردن تعداد 3 موکب اربعین از استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان شمالی  و راه اندازی آشپزخانه جهت طبخ غذای گرم در سپاههای نواحی پنج گانه سیستان را فعال و روزانه بالغ بر 6هزار غذای گرم را بین سیل زدگان توزیع کردیم.
 
 این مسئول اظهار داشت: از ظرفیت رسانه و گروههای جهادی خوب استفاده شد  و مردم با حضور در مناطق کمک رسانی کردند،وظیفه اول بسیج سازندگی مهار و آماده سازی اسکان کمک به سیل زدگان بود، وظیفه سپاه و بسیج سازندگی در این امر فقط کمک رسانی بوده و فقط با دولت مساعدت می کنند، دولت وظیفه دارد به مردم کمک کند و به منظور تسریع در کار اقدامات را سریع انجام دهند،  با بنیاد مسکن توافق کردیم که تعداد 450 منزل را بسیج و سپاه بسازدتسهیلات اولیه و کارهای بانکی را دولت انجام دهد ما با استفاده از کمک های جهادی با اقل امکانات و در زمان کوتاه این منازل را بسازیم که متاسفانه تا به این لحظه دولت سهمیه استان را در نظر نگرفته اند و برای مرحله سوم گذاشته اند که مورد انتظار است دولت شرایط نامساعد جوی و گرمای طاقت فرسای استان را در نظر گیرند تا منازل احداث شود.
 
وی بیان کرد: هزار و 200 منزل با ظرفیت گروههای جهادی مرمت می شود احداث و ساخت 400 منزل را با مجموعه بهزیستی تقبل کردیمکه با استفاده از ظرفیت سپاه، نواحی مقاومت و گروههای جهادی ساخت را با شرایط موجود که تسهیلات را دولت پرداخت کند در مدت شش ماه منازل را آماده و تحویل دهیم.


سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری،گفت: بیش از ۵۰۰ منزل در مناطق سیل زده سیستان با همت جهادگران در قالب طرح جهاد همبستگی ملی مرمت و ساخته می‌شود.

وی افزود: این طرح به منظور مطرح کردن مسجد به عنوان محور کمک به حل مشکلات مردم و نقش آفرینی پایگاه‌های مقاومت در بسیج مساجد و کمک به سیل زدگان از مساجد آغاز می‌شود.

سرهنگ جعفری بیان کرد: در «طرح جهاد همبستگی ملی» از ظرفیت جهادگران در قالب تکمیل منازل سیل زدگان به منظور پایین آوردن هزینه‌ها و تسریع در روند ساخت استفاده خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این طرح مردم سراسر کشور با محوریت مساجد در بازسازی و نوسازی و اصناف و بازاریان با تهیه یک کالای اساسی در این طرح مشارکت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان ۴۶۰ منزل تخریبی و ۶۰۰ منزل تعمیراتی با پیگیری مردم، ادارات، نهادهال و ارگان‌ها و جهادگران بسیجی با حمایت همه جانبه، تعامل و هم افزایی مردم با دستگاه‌های دولتی و اداری، اجرا خواهد شد.

جعفری افزود: سامانه‌ای بودن طرح به صورت آنلاین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح است که مردم به صورت آنلاین نحوه کم رسانی، مکان موردنظر و اقدامات ساخت را مشاهده خواهند کرد.
ارسال نظرات