مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سیرجان بیان داشت: فارغ از این ادعاها، فتنه ۸۸ را می‌توان فتنه‌ای علیه مردم سالاری دینی و قانون دانست.
کد خبر: ۹۱۴۹۶۹۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان حجت الاسلام محمدی در خطبه های نماز جمعه بخش بلورد سیرجان گفت: ده سال از فتنه روز‌های پایانی خردادماه سال ۱۳۸۸ می‌گذرد و یادآوری آن خاطرات، کام ملت را تلخ خواهد کرد. اما بخشی از فتنه‌گران همچنان تلاش دارند بر طبل دروغ بزرگ تقلب در انتخابات بکوبند و به جای عذرخواهی از ملت ادعا‌های باطل خود را تکرار کنند. ادعا‌های گزافی که بار‌ها شورای نگهبان پاسخ آن را داده و پرونده آن برای جامعه و افکار عمومی بسته شده.
حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت:: فارغ از این ادعاها، فتنه ۸۸ را می‌توان فتنه‌ای علیه مردم سالاری دینی و قانون دانست. در این میان، ایستادگی رهبری در برابر زیاده‌خواهان بر اساس اصل صیانت از رأی ملت در نظام مردم‌سالاری دینی قابل تقدیر است. بدون شک، اگر خطبه‌های تاریخی نماز جمعه ۲۹ خرداد سال ۸۸ رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی نبود امروز باید از پایان مردم‌سالاری دینی در کشور سخن می‌گفتیم!
محمدی در توصیه‌ای به مسئولین و ملت گفت:: امروز پس از یک دهه فاصله گرفتن از آن حوادث تلخ، کشور آماده برگزاری انتخاباتی است که می‌تواند آبستن فتنه‌های دیگری مشابه آنچه در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاده، باشد که مقابله با آن هوشیاری همه ملت در صیانت از مردم‌سالاری دینی، با تأکید بر قانون‌گرایی را می‌طلبد.
امام جمعه موقت بلورد با اشاره به بحث برجام گفت:: آمریکا با خروج از برجام و اروپا با سیاست یکی به نعل یکی به میخ، همچنان خود را پایبند برجام نشان می‌دهد، ولی در عمل هیچ اقدامی برای ماندگاری توافق هسته‌ای انجام نمی‌دهد.
اگر توافق هسته‌ای از نظر آمریکا یک توافق بد و به زیان آمریکا است، چرا نسبت به خروج ایران از آن نگران هستند؟!
حجت الاسلام محمدی در پایان گفت:: یکی از اشتباهاتی که در جریان مذاکرات اتفاق افتاد، محور قرار دادن آمریکا و اروپا بود، در حالی که به چین و روسیه بیشتر از اروپا و آمریکا می‌توانستیم اعتنا و اعتماد کنیم. می‌توان با امضای یک موافقتنامه و پیمان سه‌جانبه میان سه کشور ایران، روسیه و چین و تعهداتی که سه طرف برای اجرای آن می‌دهند، مناسبات اقتصادی و سیاسی ویژه‌ای را اجرا کرد که نیاز‌های هر سه کشور را برآورده سازد.
ارسال نظرات