خبرهای داغ:
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ از تشییع پیکر پاک و مطهر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در پنجشنبه این هفته ششم تیر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۰۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

به گزارش سپاه خبر تهران بزرگ خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ از تشییع پیکر پاک و مطهر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در پنجشنبه این هفته ششم تیر خبر داد.

 سرتیپ دوم پاسدار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) در نشست خبری با اعلام این که مراسم تشییع این شهدا که پیکر ۳۴ نفر از این شهدا شاسایی شده است در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ساعت ۹ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا چهارراه کالج برگزار می‌شود، گفت: پس از این مراسم پیکر این عزیزان در ۱۷ استان از جمله مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، اردبیل، تهران، گیلان، قزوین، فارس و سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در برخی از استان‌ها شهدای گمنام، برخی از استان‌های شهدای شناسایی شده و در برخی از استان نیز شهدای گمنام و شهدای شناسایی شده تشییع خواهند شد، خاطرنشان کرد: در استان‌های اصفهان، سمنان، چهارمحال و بختیاری و تهران شهدای گمنام و شهدای شناسایی تشییع می‌شوند. در استان‌های خراسان رضوی، فارس، بوشهر، گیلان، قزوین و خوزستان نیز شهدای شناسایی شده تشییع خواهند شد. همچنین در استان‌های مرکزی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اردبیل، هرمزگان و قم شهدای گمنام را تشییع می‌شوند. در استان‌هایی که شهدای شناسایی شده وجود دارد، ممکن است در یک بخش یا روستا شهدا تشییع شوند؛ البته در مرکز استان نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت.

سردار یزدی تصریح کرد: شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت المقدس است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) با اشاره به پیام تشییع شهدا، گفت: هدف از این تشییع بزرگداشت و تکریم شهدا و پیام این مراسم به مسئولان این است که آن‌ها بدانند میزی که بر روی آن نشسته‌اند و مدیریت می‌کنند، برای خدمت است. بابت این میز چندین رزمنده جان‌شان را نثار کرده‌اند.

وی گفت:: مراسم وداع با شهدا چهارشنبه شب پنجم تیر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی مراسم تشییع پیکر‌های ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مراسم تشییع شهدا پنجشنبه ششم تیر ساعت ۹ از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج الشهدا با حضور پر شور مردم شهید پرور و قدرشناس و سخنرانی رئیس قوه قضاییه برگزار می‌شود، اضافه کرد: هویت چهار شهید متعلق به تهران شناسایی شده است و پیکر‌های شهدای شناسایی شده، هفته آینده در سراسر کشور به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها