استاندار زنجان گفت:نهضت سواد آموزی استان باید بعنوان تنها راهبرد عملیاتی خود در سال 98، میزان باسوادی استان را به بالاتر از میانگین کشوری برساند.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۲۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛فتح اله حقیقی در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: ریشه کنی بی سوادی نیازمند فعالیت های اجتماعی و فرهنگی برای ترغیب خانواده هاست و در این راستا باید از ظرفیت های صداوسیما، رسانه ها، روحانیون، بخشداران و دهیاران در سراسر استان استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین اولویت تجهیز مدارس با مناطق محروم است،خاطرنشان کرد: باید با ارتقاء سطح آموزشی و تجهیزات در مناطق محروم، این مدارس را حداقل تا سطح متوسط ارتقاء دهیم.

 

استاندار زنجان تصریح کرد:رشد 400 درصدی اعتبارات در زمینه توسعه، تعمیر و تجهیز مدارس نشان از عزم ملی و استانی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و تجهیزات مدارس دارد که باید از این فرصت حداکثر استفاده را نمود.

 

حقیقی به طرح تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان کنکوری اشاره کرد وگفت:به منظور تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان کنکوری باید از مدارس شبانه روزی در مناطق محروم استان آغاز کنیم و در این راستا از ظرفیت معلمین و اساتید این حوزه باید با برنامه ریزی استفاده شود.

 

وی تاکیدکرد:جوانان و نوجوانان به منزله فرصت و ثروت حقیقی کشور هستند که یکی از راه های پرورش این سرمایه های ملی، توجه به خانواده آموزش و پرورش و حفظ عزت و احترام این مجموعه عظیم است.

 

ارائه گزارشی از وضعیت سرویس های بهداشتی مدارس استان در جلسه آتی و تاکید بر استفاده از کمک های تمامی دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات قرآنی کشوری در زنجان نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 

ارسال نظرات