دکتر عباس تبار؛

نگاه سازمان بسیج اساتید استان مازندران نگاهی حل المسائلی است

به مناسبت فرا رسیدن سالروز بسیج اساتید، دکتر رحمت عباس تبار مسئول سازمان بسیج اساتید استان مازندران سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بابل بود.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۳۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر رحمت عباس تبار مسئول سازمان بسیج اساتید استان مازندران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بابل گفت؛ ٣۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامی می داریم. شهید چمران نمونه‌ای کاملی از شجاعت و مدیریت، بصیرت، اخلاق مداری، دین شناسی و احساس مسئولیت می‌باشد که در همه عرصه‌ها و میدان‌های نبرد دارای روحیه‌ای جهادی و عارفانه‌ای بود که او را به عنوان نگینی درخشان از شهدای دفاع مقدس متمایز می ساخت. دکتر مصطفی چمران به عنوان نخبه‌ای علمی و فرهنگی از تمامی متعلقات دنیوی و مادی فارغ بود و در تمامی امور با رعایت انصاف به دنبال پیشبرد اهداف مقدس کشور بود.

نگاه سازمان بسیج اساتید استان مازندران نگاهی حل المسائلی است

 

عباس تبار افزود: از مهم‌ترین اهداف تأسیس سازمان بسیج اساتید در کشور می توان به تحقق دستورات و رهنمودهای امامین انقلاب در دانشگاه‌ها، بسط فرهنگ و تفکر بسیجی در میان اعضای هیئت علمی، دفاع ازارزش های انقلاب اسلامی و ارتقاء روحیه خدمت به جامعه و کشور اشاره کرد. ۱٢۰ دانشگاه اعم از دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، فنی و حرفه‌ای، پیام نور، فرهنگیان و علمی و کاربردی در استان مازندران موجود می‌باشد که از این تعداد ٣٢ کانون بسیج اساتید در این دانشگاه‌ها با بیش از ٢۵۰۰ عضو فعال فعالیت می‌کنند و در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی و اقتصادی و ... بروز و ظهور دارند.

مسئول بسیج اساتید مازندران با اشاره به وجود ٣ اندیشکده رسمی در استان مازندران که وابسته به سازمان بسیج اساتید استان مازندران می باشد افزود: نگاه و برنامه سازمان بسیج اساتید استان مازندران نگاهی حل المسائلی است که در این مسیر از هیچ کمکی به نهادهای مختلف دولتی و یا غیر دولتی و خصوصی دریغ نمی‌کند.

ایشان در ادامه بیان کرد: از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان بسیج اساتید استان مازندران می‌توان به اجتماعی کردن دانشگاه‌های استان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از طریق ایجاد جنبش‌هایی در بین اساتید انقلابی اشاره کرد. این سازمان در نظر دارد اساتید و نخبگان علمی را به جوامع و اقشار مختلف مردم معرفی کند تا ان‌شاء الله از نظرات کارشناسی اساتید انقلابی بیشترین بهره برداری انجام گیرد.

عباس تبار در ادامه با بیان آنکه از جمله رفتارهای سازمان بسیج اساتید کار و تلاش مضاعف و سخت کوش، جدیت در کار و رودربایستی، حاکمیت قرار دادن ضوابط و اصول و ارزش های انقلابی در کار، تلاش برای ایجاد وحدت و همدلی با جامعه نخبگانی، دیدبانی و رصد مسائل سیاسی و فرهنگی و علمی و آموزشی دانشگاه و جامعه، مطالبه گری جدی منویات امامین انقلاب از دانشگاه ها می باشد اظهار کرد:  تلاش برای تدوین ساختار جدید بسیج اساتید متشکل از نیروهای جدی و پرکار و از خودگذشته، حضور در جامعه برای خدمت رسانی، برقراری ارتباط با مراکز صنعتی جهت حل نیازهای علمی و تخصصی و حضور در کارگروه های تخصصی استان از مهم‌ترین اهداف سازمان بسیج اساتید استان مازندران است.

یادآور می شود دکتر غلامرضا ضابط پور معاونت تحلیل و بررسی، دکتر سید علی حسینی معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج اساتید استان مازندران، دکتر حبیب الله حلیمی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه مازندران و دکتر علی عسگری مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور بهشهر نیز به ترتیب در شهرستان های بابلسر، ساری، چالوس و نکا به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

منبع: روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان مازندران

ارسال نظرات