مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: 14 شورای هیئات مذهبی در سطح استان داریم که بیش از 870 هیئت را تحت پوشش قرار دادیم که خدمات فرهنگ دینی را با یک گستره بسیار بالا به مخاطبان خود ارائه میدهد.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۴۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲

حجت الاسلام عیسی بزمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت یکم تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، گفت: حرکت اخیر  نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران در جهت حفاظت از حریم  نظام جمهوری اسلامی که با اقدام هوشمندانه خود به دشمن درس فراموش نشدنی دادن  از این اقدام تشکر کنیم.
 
 وی افزود: بر اساس حکم صادره از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خطاب به روسای سازمان تبلیغات اسلامی محورهایی که در احکام جداگانه برای روسای سازمان تبلیغات اسلامی  در نظر گرفته شد، چند رسالت را بر دوش سازمان تبلیغات اسلامی قرار داده است که اولین رسالت تبیین اندیشه تابناک اسلام است.
 
بزمانی دومین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را ترویج فرهنگ قرآنی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن عنوان و بیان کرد: اخیرا در حکمی که رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در سال گذشته داشتند، این سازمان در طول سالیان گذشته  از ابتدای انقلاب تا کنون منشا خدمات و برکات بسیاری بوده است و امروز ضرورت وجودی آن ضریبی فزاینده یافته و روی همین محور تبیین و عرصه فکر و فرهنگ معارف اسلامی با توجه به نیاز های روز و نوآوری در ادبیات و روشهای مختلف را باید در دستور کار خود قرار دهد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ماموریت این سازمان را با توجه به احکامهای ذکر شده در این محور ها دانست که  باید در این جهات گام برداریم، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به جهت اینکه رسالت خود را انجام دهد در حوزه های مختلف موسسات وابسته خود را شکل دادکه در حوزه هیئات مذهبی 14 شورای هیئات مذهبی در سطح استان داریم با یک شورای هیئات مذهبی استان که بیش  870 هیئت را تحت پوشش قرار دادیم که خدمات فرهنگ دینی را با یک گستره بسیار بالا به مخاطبان خود ارائه دهد و این کار در طول سال در حال انجام می باشد.
 
این مسئول راه اندازی 6 کانون مداحان در سطح استان سیستان و بلوچستان با فعالیت بیش از 600 مداح را یکی دیگر از فعالیتهای انجام شده و در حال انجام این سازمان برشمرد.
 
وی فعالیت 14 کانون فرهنگی و تبلیغی در سطح استان را که مسائل فرهنگی و تبلیغی را پیگیری می کنند و از این طریق با مخاطبان در ارتباط هستیم و  11 انجمن اسلامی را داریم که 6 انجمن فعال و داری اتحادیه  انجمن های اسلامی هستند، اظهار داشت:جمعیت بانوان فرهیخته در سطح استان مشغول به فعالیت اند و این جمعیت دارای 4 کارگروه تعمیق باورهای دینی، تحکیمبنیان خانواده، سواد رسانه ای و فضای مجازی و شعار سال را در این کارگروهها فعال دارند.
 
 بزمانی ادامه داد: اجرای طرح مقابله با آسیب های اجتماعی، اجرای طرح خانه های دین، در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی از ظرفیت بانوان فرهیخته اجرا می کنیم که در طرحخانه های دین تعداد 30 خانه در حاشیه شهرهای زاهدان، ایرانشهر، چابهار و زابل و کنارک است در حال اجرا داریم.
 
 
 
ارسال نظرات