رئیس دادگستری کل استان آذربایجان غربی گفت: قوه قضائیه در پیشرفت و امنیت کشورمان به معنای واقعی کلمه سهم بسزایی دارد.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۵۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، علی‌اکبر گروسی در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در بالا بردن آگاهی‌های حقوقی مردم دارند و ارتباط رسانه‌ها با دستگاه قضائی باید به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌تواند هم در ایجاد نشاط و هم ناامیدی در جامعه عمل کند و در نظام جمهوری اسلامی با عنایت به انقلابی بودن رسانه‌ها، معتقدیم که جنبه‌های مثبت و امیدساز در رسانه‌های کشور دنبال می‌شود.

گروسی با بیان اینکه آنچه از پیشرفت و توسعه و آرامش در کشور می‌بینیم، قوه قضائیه سهم بسزایی در آن دارد، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در انعکاس اخبار قوه قضائیه عدالت را رعایت کرده و اخبار نشاط‌آور و امیدوارکننده را انعکاس دهند، چراکه انعکاس اخبار مثبت می‌تواند نقش مهمی در امنیت کشور ایفا کند و همچنین با توجه به حساسیت استان، انعکاس اخبار مثبت، توسعه سرمایه‌گذاری را به‌دنبال دارد.

وی یادآور شد: آنچه امروز موجب می‌شود تا رسانه‌های بیگانه وضعیت نامطلوبی از کشور را در سطح جهانی ارائه دهند، به دلیل انعکاس نادرست برخی اخبار از سوی رسانه‌های داخلی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه برخورد با بدحجابی یک دغدغه جدی برای دلسوزان نظام است، بیان کرد: در زمینه برخورد با بدحجابی قبل از هرگونه برخورد قضائی، باید کار فرهنگی و پیشگیرانه صورت گیرد و با تشکیل هرچه بیشتر پرونده در این زمینه، قبح آن در جامعه از بین خواهد رفت و در مقابله با تمامی آسیب‌های اجتماعی، باید ابتدا فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه توسعه زندان‌ها در استان کار نشده و توسعه فضای زندان‌ها را نداشته‌ایم و درحال حاضر نیز ظرفیت زندان استان کمتر از تعداد زندانیان است.

گروسی تاکید کرد: امروزه دشمن، ارزش‌های اسلامی کشور را نشانه گرفته است و رسانه‌ها باید در راستای برجسته‌سازی غیرت ایرانی و مذهبی کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر ۲۲ خانم به‌عنوان قاضی در استان فعالیت دارند، گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ نفر از کارمندان دادگستری استان نیز خانم بوده و بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظرات