رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همت جدی برای شناخت استعدادهای قرآنی مورد نیاز است.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۶۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

سجاد جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در بحث آموزش‌های عمومی قرآن و با رویکرد حفظ تک جز و اول قرآن ورود کرده‌ایم و اعتبار آموزش تک جزء هزار نفر در موسسات قرآنی آماده بوده که از این میزان ۶۰۰ نفر سهمیه ارومیه و ۴۰۰ نفر سهمیه شهرستان ها است.

وی افزود: در بحث ۳۰ جزء و حفظ دیگر جزءها نیز می‌توانیم درصورت معرفی موسسات آمادگی خود را اعلام کنیم.

جعفرزاده ادامه داد: امتیاز ارزیابی استان ۵۰ بود و در پایان سال ۹۷ توانستیم به امتیاز ۸۰ دست یابیم و هرچه امتیاز بیشتری داشته باشیم، اعتبارات بیشتری به استان و موسسات قرآنی تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مجوزی برای برای روخوانی و روان‌خوانی صادر نشده است، تصریح کرد: این مجوز فقط در مناطقی که بسیار محروم و کم‌برخوردار هستند، صادر شده و همچنین دوره‌های تربیت مدرس نیز درنظر داریم تا در استان برگزار کرده و از استادان بومی و محلی بهره‌مند شویم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با تمامی دستگاه‌ها از جمله اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل آموزش و پرورش و سازمان صنعت و معدن تفاهم‌نامه بسته‌ایم تا خدمات بهتری به موسسات قرآنی ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه موسسات قرآنی باید به‌صورت شفاف با مردم سخن بگویند، چراکه در این صورت جذب و اثربخشی بهتری به‌دنبال خواهد داشت، یادآور شد: برگزاری همایش استعدادهای قرآنی برای استعدادهایی که در حوزه قرائت حرفی برای گفتن دارند، از جمله برنامه‌های سال جاری بوده و لیست این استعدادها باید از سوی موسسات قرآنی ارائه شود که در رده سنی کودک و نوجوان بوده و به تهران معرفی شده و دوره‌های قرائت و حفظ را طی خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات