امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: قدرت بالای نظامی کشور در اثر مقاومت ملت حاصل شده به گونه ای که امروز آمریکائی ها جرات رویارویی نظامی با ما را نداشته و توان مقابله با مقاومت ملت را ندارند.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۶۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان چمران، شهید بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: در هرکشوری افرادی وجود دارند که پای بند به قانون، دستورات اجتماعی و حقوق خود نسیتند بنابراین باید یک دستگاهی برای ضمانت اجرای قوانین وجود داشته باشد که یکی از مهمترین ضمانت های اجرایی قانونی در هر کشوری دستگاه قضائی است و هر چه این دستگاه از سلامت بیشتری برخوردار باشد می تواند نقش مفیدتری را در جامعه ایفا کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با ابراز خرسندی از مدیریت جدید دستگاه قضا در کشورو استان اظهار داشت: بحمدالله استان یزد در کشور از لحاظ سلامت قضائی زبانزد هستند هرچند نقاط ضعفی نیز وجود دارد ومردم هم گلایه های را مطرح می کنند که امیدواریم مدیریت جدید در استان در راه افزایش میزان رضایتمندی مردم تلاش مجدانه ای را به خرج بدهد.

مدرسی درادامه به راه های فاسد شدن دستگاه قضا اشاره کرد و ابراز داشت: بکی از راه های فساد دستگاه قضا کارشناسی های نادرست کارشناسانی است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می کنند و دستگاه قضا باید به شدت با متخلفان در این زمینه برخورد کند

وی رعایت اخلاق حسنه در با ب گفتگو با مردم را دومین نکته ای دانست که باید دستگاه قضا نسبت به رعایت آن اهتمام داشته باشد و اظهار داشت: مردم به حق یا به ناحق زمانی که گرفتار می شوند به دستگاه قضا مراجعه می کنند بنابراین نباید قاضی یا افراد اطراف او برخوردهای لفظی نامناسب با مردم داشته باشند و باید همواره رعایت اصول اخلاقی در برخورد با مردم صورت پذیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با انتقاد از نظارت های ضعیف بر بازار خطاب به دستگاه قضائی استان گفت: در شرایط فعلی و وجود مشکلات اقتصادی و همچنین عدم نظارت های دستگاه های نظارتی نسبت به افزایش بی روی قیمت ها دستگاه قضا باید در این زمینه ورود پیدا کند.

مدرسی به احتکار برخی کالاها توسط تولید کنندگان اشاره کرد و ابرازداشت: متاسفانه برخی تولید کنندگان برای افزایش بیشتر قیمت ها تولیداتشان را انبار کرده که در این زمینه باید دستگاه قضائی و نیروهای امنتیتی ورود کنند چرا باید در حالی که در استان لاستیک تولید می شود این لاستیک ها انبار شود و به بازار توزیع نشود و مردم با کمبود لاستیک مواجه باشند؟؟؟

امام جمعه بخش مرکزی یزد به مسئولان قضائی استان تاکید کرد با توجه با کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز و مشکلات مالی تولید کنندگان نظارت بیشتری بر بانک ها داشته تا نتوانند برای تامین منافع خود رونق تولید را در استان دچار مشکل کنند.

وی در ادامه به موضوع زمین خواری در بخش مرکزی یزد اشاره کرد و گفت: برخی زمین خواران مردم را می ترسانند که حتی جرات شکایت به محاکم قضائی نیز ندارند و باید دادگستری استان و نهادهای امنیتی به این ماجرا وارد شوند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره با امریکا سم مهلک بوده چرا که امروز مذاکره در دنیا به معنای معمامله است یعنی یک چیزی بدهیم و یک چیز بگیریم حال با این توصیف آمریکائی ها می خواهند چه چیزی به ما بدهند و چه چیزی بگیرند

وی افزود: مگر نه این است که انرژی هسته ای،موشک،نفت این ها برای خود ماست اما آمریکائی ها ما را محدود و تحریم کرده اند و حال می خواهند برای برگرداندن حق خود مان از ما باج خواهی کنند

خطیب جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان داده اکر ملت ها بخواهند در حالت مظلومیت با ظالم مذاکره کنند جز محرومیت چیز دیگری نصیب آنان نخواهد شد.

مدرسی در بخش پایانی سخنانش به ساقط کردن پهپاد آمریکا توسط سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: به باور کشورهای منطقه ساقط کردن این پهپاد چند صد میلیون دلاری قدرت نظامی بالایی می خواهند و این اقدام نشان دهنده قدرت بالای نظامی ایران است

وی تاکید کرد: این قدرت در اثر مقاومت ملت حاصل شده به گونه ای که امروز آمریکائی ها جرات رویارویی نظامی با ما را نداشته و توان مقابله با مقاومت ملت را ندارند.

خطیب جمعه بخش مرکزی یزد ضمن توصیه یه سیاسیون کشور بر توجه بیشتر به گزینه مقاومت از مردم درخواست کرد با پافشاری براین گزینه و تقویت آن پشت سر رهبری انقلاب حرکت کنند و مطمئن باشند هیچ گزندی به کشور وارد نخواهد شد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات