مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان:

رونق منکرات سبب از بین رفتن ارزشها می شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان گفت: برخورد آمران به معروف و ناهیان از منکر با اخلاق اسلامی و رفتار دینی و آراسته بودن به صفات خوبیها یکی از شیوه های اجرایی این دو امر است.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۷۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
حجت الاسلام مجتبی بامری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان و امام جمعه شهرستان سراوان در گفتگو با خبرنگار بسیج در سراوان گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام از رسالت‌های انبیا و اولیای الهی بوده است و بر ما واجب است در تمام رفتار‌های عبادی و غیر عبادی به این مهم توجه کنیم.

وی با تأکید بر این مطلب که اجرای این دو واجب بر اعمال دیگر انسان‌ها هم تأثیرمثبت می‌گذارد و اثرات مثبتی را از بین می‌برد، افزود: خداوند در آیات و روایات متعدد قرآن کریم از امر به معروف و نهی از منکر یاد کرده است و سفارش و تأکید بسباری بر اجرای آن کرده است.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: در جامعه‌ای که معروفات رونق گیرد، ارزش‌های واقعی در جامعه قابل ارزش است و همگان به آن عمل خواهند کرد.

امام جمعه شهرستان سراوان تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای معروفات ترک شود و منکرات رو نق گیرد ارزش‌ها از بین می‌رود و ضد ارزش‌ها تحریف می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سراوان ادامه داد: امروز اگر در جامعه برخی از ناهنجاری‌ها رواج یافته علت آن عدم اجرای این دو واجب الهی و تأثیرگذار است.

این مسئول اظهار داشت: اگر نهادینه سازی این مهم الویت اول کار مسئولان قرار می‌گرفت و رسالت مهم انبیاء نادیده گرفته نمی‌شد، به معروفات و منکرات توجه ویژه می‌شد این مهم در جامعه امروزی به خوبی اجرا و شاهد آثار و برکات آن بودیم.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان، ترویج آموزه‌های قرآنی و معارف اهل بیت برای دانش آموزان را بهترین شیوه نهادینه سازی معروفات دانست.

وی ادامه داد: جهت فرهنگ سازی در ابعاد مختلف، بهره گیری از این دو فریضه باید در الویت کاری مسئولان قرار گیرد چرا که تنها مسیر عبور از تهدیدات دشمن و سرمایه گذاری برای نسل جوان این مهم است که جهت الگو گیری به دیگران نیز باید از آن بهره گرفت.

بامری در پایان شناسایی صحیح معروفات و منکرات را بهترین شیوه را نهادینه سازی این دو امر واحب و بر زمین مانده دانست و خاطر نشان کرد: برخورد امران به معروف و ناهیان از منکر با اخلاق اسلامی و رفتار دینی و آراسته بودن به صفات خوبی‌ها یکی دیگر از شیوه‌های اجرایی براین دو امر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار