خبرهای داغ:
دادستان مرکز استان گلستان

گشت رضویون با همکاری بسیج در استان تشکیل می‎شود

دادستان مرکز استان گلستان از تشکیل گشت رضویون با همکاری بسیج، نیروی انتظامی و دادگستری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۸۱۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،حجت‎الاسلام سید رضا سیدحسینی عصر امروز در نشست رئیس کل، معاونان و دادستان مرکز استان گلستان با روحانیون شیعه و سنی استان اظهار کرد: در بحث جبران سیل، خسارت‎ها و اقداماتی انجام شده دستگاه قضائی به این مساله وارد شده است و در زمان سیل دوم در آققلا دو تذکر بهمسؤولان استان گلستان دادیم که موجب شد برخی مدیران پوتین‌پوش در میدان حاضر شوند.

وی تصریح کرد: موضوع مفاسد مثل بی‎حجابی از جمله موضوعاتی است که در دادستان مطرح و مطالبه می‎شود و از ابتدا نیز به این مباحث تاکید داشتیم و بحث پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه نیاز به طرح‎های خاصی دارد.

دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: مبارزه با مفاسد اجتماعی با مسائل امنیتی متفاوت است و در این موضوعات نمی‎توان به شکل سلبی عمل کرد و باید دستگاه‎های مختلف ورود پیدا کنند و جلسات متعددی با گروه‎هایی که می‎تواند وارد عمل شوند برگزار شود.

وی با  بیان اینکه حضور کسانی که می‎توانند تذکر لسانی دهند در جامعه باید بیشتر شود، افزود: حضور این افراد در مسیرهایی مثل ناهارخوران و النگدره مؤثر است.

دادستان مرکز استان گلستان یادآور شد: در قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر آمده است که همه زبانی می‎توانند امر به معروف و نهی از منکر کنند و اگر کسی نیز در این بین مورد تعرض قرار گیرد از آن حمایت خواهیم کرد.

سیدحسینی متذکر شد: برای گروهی‎هایی که می‎توانستند تذکر لسانی دهند کلاس آموزشی نیز برای آنها در نظر گرفته شد و درخواست داریم روحانیون نیز به موضوع منکرات وارد میدان شوند.

وی از افزایش گشت‎های محله محور خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع گشت رضویون با تفاهم همکاری سه‌جانبه نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه قضایی امضاء شده است و بسیج گشت‎هایی برای همه امور در  طول شب به ویژه برای جلوگیری از سرقت‎ها برگزار می‎کند.

دادستان مرکز استان گلستان به موضوع سگ‎گردانی اشاره کرد و یادآور شد: در بحث سگ‎گردانی نخستین استانی بودیم که وارد شدیم و هر کسی این اقدام داشته باشد نسبت به بهداشت عمومی تهدید انجام داده و به آن برخورد می‎کنیم.

سیدحسینی افزود: سگ هزاران بیماران دارد و به مردم منتقل می‎کند و به همه نیروهای امنیتی نامه‎زدیم و سگ‎ها را جمع می‎کردیم و این سگ‎ها  در دست شهرداری می‎ماند و مشکلاتی برای نگهداری آنها نیز داریم.

وی یادآور شد: در بحث منافی عفت  نیز این پرونده‌ها باید شاکی خصوصی داشته باشند و در جاهایی که مشروب الکلی سرو و یا تولید می‎شود وارد عمل خواهیم شد.

دادستان مرکز استان گلستان از کشف و ضربه به کارگاه‎های تولیدی مشروب و مکان‎های سرو مشروب در استان خبر داد و اذعان کرد: یک هتل مشهور در استان که بیان شد سرو مشروب دارد را حدود 40 روز پلمپ کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار