نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: دستگاه قضائی همواره 2 خصوصیت استقلال و سلامت خود را حفظ کرده است.
کد خبر: ۹۱۴۹۸۲۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در نشست با کارکنان قوه قضائیه لرستان با اشاره به شخصیت شهید دکتر بهشتی و یاران باوفایش اظهار کرد: شهید بهشتی استونه انقلاب اسلامی ایران و دارای شخصیت علمی و عملی برجسته‌ای بود.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی شخصیتی صاحب نظر در موضوعات مختلف بود، انسانی باتقوا که در عین آراستگی، زاهد بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر بازنگری مواضع شهید بهشتی تأکید و تصریح کرد: آرای قضائی این شهید نخبه مورد توجه همگان به ویژه دستگاه قضا قرار گیرد.

 

آیت الله میرعمادی با اشاره به عملکرد قوه قضائیه در طول 40 سال عمر بابرکت انقلاب افزود: دستگاه قضائی همواره 2 خصوصیت استقلال و سلامت خود را حفظ کرده است.

 

وی ادامه داد: با اینکه قوه قضائیه یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی است اما در عین تعامل و حمایت، استقلال داشته است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان سلامت دستگاه قضا را در گرو عوامل مختلفی از جمله سلامت افراد دانست و گفت: سلامت در رای موجب سلامتی عملکرد دستگاه قضائی می‌شود، به‌گونه‌ای که بایستی قاضی در یک شرایط مطمئنه حکمی را صادر کند.

 

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: سلامت دستگاه قضائی در سلامت انجام کار و نداشتن اطاله دادرسی است، اگر احقاق حق صورت پذیرفت آنگاه می‌توان از سلامت دستگاه مطمئن شد.

 

وی با بیان اینکه امروز درد جامعه فساد اقتصادی است، بیان داشت: پیشگیری، نظارت و بازرسی بخش‌های دیگری از کار دستگاه قضائی بوده که بایستی تداوم یابد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر جدی گرفتن مجازات جایگزین تأکید کرد و افزود: متأسفانه این مهم با وجود اهمیت بالا اما پیگیری نشده و نیازمند تلاش است.

 

آیت الله میرعمادی همچنین سلامت در جهت‌گیری و جریان پرونده‌سازی را دیگر لازمه سلامت دستگاه قضا بیان کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات