خبرهای داغ:
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قم گفت: در دستگاه قضایی به دنبال سرمایه گذار مناسب برای پروژه فرودگاه قم هستیم تا این فرودگاه به نتیجه برسد.
کد خبر: ۹۱۴۹۸۴۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید حمید اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف استان اظهار کرد: 79 درصد مصالحه در خصوص پرونده‌های کیفری در این شوراها داریم، در مه مبارک رمضان حتی این رقم به بالای 85 درصد هم می‌رسد و افزایش رقم مصالحه را در شوراهای حل اختلاف قم پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در پرونده‌های حقوقی مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان قم 25 درصد است و حی در برخی ماه‌ها این عدد تا 35 درصد هم رسیده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قم افزود: دستگاه قضایی تلاش می‌کند که پرونده‌ها را به مصالحه برساند و متهمان را تشویق می‌کند که رضایت شاکیان را بگیرند، البته مصالحه برای همه پرونده‌ها نیست و به عنوان مثال پرونده چاقوکشی در برنامه مصالحه نیست.

اسماعیلی محل رسیدگی پرونده‌ها مفاسد اقتصادی قم را تهران دانست و تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف استان قم در ابتدای کار 400 شعبه داشت که در هر شعبه حدود سه نفر مشغول به کار بودند، اعضای شورای حل اختلاف در ابتدای کار از اقشار مختلف انتخاب شدند، اکنون 79 شعبه شورای حل اختلاف در استان قم داریم و 390 نفر در این شوراها در استان مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های مالی تا 20 میلیون تومان را دارد، در پرونده‌های کیفری هم به پرونده‌های سبک ورود می‌کند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قم خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به دنبال راه اندازی فرودگاه قم است تا این شهر به صورت مستقیم به دنیا وصل شود، به دنبال سرمایه گذار مناسب هستیم تا فرودگاه به نتیجه برسد، زندانی کردن مدیر پروژه فرودگاه نتیجه ای ندارد و باید به دنبال حل مشکل باشیم.
ارسال نظرات