کلبه دوست داران کتاب با حضور مسئولان نهاد‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در دو منطقه شهر شاهرود شامل پارک کودک و شهدای محراب افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۷۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، طرح ترویج مطالعه و ایستگاه کتابخوانی موسوم به کلبه دوست داران کتاب ظهر شنبه با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان، شهردار شاهرود، اداره کتابخانه‌ها، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود، نهاد کتابخانه‌های استان سمنان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی پارک شهدای محراب شاهرود آغاز به کار کرد.
در این مراسم دو کلبه کتاب همزمان در پارک شهدای محراب و پارک کودک در کنار دو ایستگاه مطالعه با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در سطح شهر شاهرود به بهره برداری رسید.
ترویج مشارکت مردمی در زمینه کتابخوانی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این گفتگو استفاده از ظرفیت فضا‌های عمومی، چون پارک‌ها را هدف استفاده از طرح فرهنگی کلبه دوست داران کتاب خواند و گفت: این مهم است که مردم در فضا‌های عمومی بتوانند کتاب را نیز به صورت ملموس مشاهده کنند و بتوانند از امکانات فرهنگی، چون مطالعه استفاده کنند.
حجت الاسلام علی فضیلت بیان کرد: اقدام خوبی که شهرداری با همکاری کتابخانه‌های عمومی در شاهرود صورت داده می‌تواند به ترویج مشارکت عمومی مردم برای مطالعه منجر شود.
ترویج فرهنگ مطالعه
شهردار شاهرود در حاشیه این مراسم گفت: در حال حاضر در دو پارک شهدای محراب و پارک کودک ایستگاه مطالعه و کلبه دوست داران کتاب راه اندازی شده که هدف آن ترویج فرهنگ مطالعه و توجه به روح و فکر شهروندان در کنار توسعه فعالیت‌های ورزشی در پارک‌ها است.
محسن احمدی با بیان اینکه دسترسی آسان به خدمات ورزشی و فرهنگی، چون کتابخانه از محور‌های اجرای کلبه دوست داران کتاب است، تاکید داشت: برنامه شهرداری این است که تمام پارک‌ها امکانات ورزشی و هم کتاب بدون هزینه برای شهروندان فراهم شود و شهروندانی که در محیط پارک‌ها حضور پیدا می‌کنند بتوانند دقایقی هم به مطالعه بپردازند.
وی افزود: دسترسی به این کتاب‌ها آزاد و باز است و شهروندان می‌توانند آن‌ها را مطالع و حتی با خود ببرند و پس از مطالعه آن را بازگردانند.
سید ابراهیم موسوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از راه اندازی ایستگاه دوستداران مطالعه را ارتقای فرهنگ کتابخوانی در سطح شهر عنوان کرد و افزود: حمایت از ایده‌های خلاقانه در ترویج فرهنگ مطالعه یکی از وظایف مسئولان است.
وی تصریح کرد: ایجاد ایده‌های نو در تشویق مردم و گسترش فرهنگ کتابخوانی از کار‌های بسیار ارزشمند است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود با اشاره به اینکه ۷۰۰ نسخه کتاب در ایستگاه دوستدار مطالعه بوستان شهدای محراب و همچنین ۴۰۰ نسخه کتاب در ایستگاه بوستان کودک جانمایی خواهد شد، افزود: وظیفه نگهداری از کتاب‌ها با خود مردم است.
موسوی با بیان اینکه مردم بدون ارائه مدرک و عضویت می‌توانند از کتاب‌ها استفاده کنند، افزود: محتوای کتاب‌ها اجتماعی، روانشناسی، ادبیات، کودک، رسانه و حوزه‌های دیگر است
وی از رونمایی و تجهیز پنج بوستان به ایستگاه مطالعه در آینده نزدیک خبر داد.
شهروندان شاهرودی می‌توانند در پارک شهدای محراب و کودک از امکان کلبه دوست داران کتاب و ایستگاه مطالعه استفاده کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها