فرمانده سپاه ناحیه شازند خبرداد:

آغاز طرح هر مسجد-یک منزل، در قالب جهاد همبستگی درشازند

سرهنگ مهجوری گفت:حضور ویک اقدام انقلابی و جهادی که امام خامنه ای بارها تأکید داشتند، به مراتب خودش را در میدان های خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان نشان داد
کد خبر: ۹۱۴۹۹۷۵
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

طرح هر مسجد-یک منزل، در قالب  جهاد همبستگی  به همت بسیج و سپاه ناحیه شازند در شهرستان به اجرا در خواهد آمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ سرهنگ مهجوری فرمانده سپاه شازند در طی دیدار با فرماندهان گردان های کمیل و امام حسین (ع) ، ائمه جمعه و روحانیون و مدیر اداره تبلیغات اسلامی شازند به توجیه این طرح پرداخت.

وی از حاضرین و به خصوص روحانیون خواست تا با اطلاع رسانی به موقع و درست از توان خیرین در راستای کمک به سیل زدگان استفاده کنند تا بابرنامه ریزی مناسب اقدام به موقع  با ساخت مسکن های تخریبی وتعمیر برای هومطنان آسیب دیده، آنان نیز به جریان زندگی عادی خود برگردند

فرمانده سپاه شازند تصریح کرد: تا به حال 60 منزل در شهرستان مورد بررسی قرار گرفته که نیاز به احداث مجدد دارد.

وی بیان داشت: احداث منازل جدید به صورت واحد های 60 متری می باشد و در صورت در خواست شخص و وجود اضافه بنا، بخش دیگر هزینه به عهده مالک می باشد.

ایشان اضافه کرد: بسیجیان و کسانی که مهارتی همچون بنایی، لوله کشی و ... دارند می تواند جهت حضور در گروه های جهادی و شرکت در این اقدام خداپسندانه خود را به پایگاه و حوزه های مقاومت بسیج معرفی کنند و همچنین کسانی که قادر به تامین مصالح و لوازم ساخت واحد های مسکونی هستند می توانند کمک های خود را به یک از حوزه های مقاومت شهرستان تحویل نمایند.

 مهجوری با اشاره به اینکه هر کس به اندازه توان خود در این امر خداپسندانه باید شرکت کند، اضافه کرد: تفکر واقدام انقلابی و جهادی که امام خامنه ای بارها تأکید فرمودند، به مراتب خودش را در میدان های خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان نشان داد.

وی با بیان اینکه بسیجیان، پاسداران، نیروهای مردمی  تا کنون بااخلاص و معنویت صحنه های سخت انقلاب حاضرشدند، اظهار کرد: به یاری خدا از این به بعد هم بایک عزم روحیه مضاعف شاهدباشیم هر چه زودتر در ارائه این خدمت موفق باشند.

فرمانده سپاه شازند با اشاره به پیشنهاد سردار غیب پرور مبنی بر جهاد همبستگی ملی عنوان کرد: در این طرح تمام کسبه  و ۷۰ هزار مسجد در سراسر ایران مشارکت دارند. این طرح به نحوی است که هر کسبه تامین یک کالای اساسی، هر مسجد بازسازی یک خانه و هر دانشگاه بازسازی و ساخت یک مدرسه را برعهده دارد.

وی افزود: شهرستان شازند ساخت 60 واحد مسکونی و ترمیم  150 منزل مسکونی در شهرستان را تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه در این طرح، مساجد با استفاده از توان و ظرفیت مردم و خیران برای ساخت منازل سیل‌زدگان به یک پایگاه مردمی وسنگر تبدیل خواهندشد، افزود:اهداف ازاین طرح جهاد همبستگی ، از یک طرف وصل نمودن چند دستگاه اجرایی به یکدیگر و از طرفی شناسایی مساجد و گروه‌های جهادی است که بتوانند مدیر اجرایی یک یا چند واحد مسکونی باشند و ازسوی دیگر در طرح مذکور علاوه بر استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مساجد، بعد از تکمیل منازل نیز بسیج و افراد خیر پای کار می‌آیند تا با تهیه اقلام و کالا‌های مورد نیاز مردم سیل‌زده درد و آلام آنان را کاهش دهند.

در پایان مهجوری از پای کار بودن تمام بسیجیان، پاسداران و روحانیون تقدیر کرد و از آنان خواست تا تلاش  نیرویی مضاعف را در برنامه کار خود قرار دهند تا هرچه سریع تر به دغدغه های هموطنان پایان ببخشند.

ارسال نظرات