فرمانده سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مساجد به عنوان پایگاه اسلام و سنگر مسلمانان، اظهارداشت: امام راحل به پشتوانه مساجد علیه طاغوت قیام کرد.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۷۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرم در آیین افتتاحیه طرح «محله مهربانی»، افزود: امام خمینی(ره) نهضت خود را از مساجد و به پشتوانه آن ها آغاز و بدون تکیه بر ظرفیت رسانه های نوظهور و حتی امکان استفاده از ابزاری چون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، علیه طاغوت سازماندهی کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه کارکرد مساجد را بسیار حداقلی در نظر گرفته ایم، تاکید کرد: مسجد می تواند بخش اعظمی از مشکلات جامعه را حل و فصل کند ولی متاسفانه مساجد در برخی شهرها به گروگان افراد در آمده است باید حصارها را برداریم.

سردار خرم یادآور شد: مسجد محل تشکیلات اسلامی و تنها جایی است که توان اجتماع همه اقشار را دارد بنابراین باید محل کادرسازی انقلاب اسلامی و تربیت دینی و انقلابی نسل های مختلف باشد.

فرمانده سپاه عاشورا با برشمردن ارکان مسجد چون امام جماعت، هیات امنا، مامومین و نمازگزاران، تشکل های فعال در مساجد، ابراز امیدواری کرد با همکاری این ارکان، محله مهربانی ابزاری به سمت تحقق مسجد تراز انقلاب اسلامی حرکت کند.

سردار خرم خرم اضافه کرد: دست و بازوی آن فرمانده پایگاهی را می بوسم که با کمک هیات امنا و در خدمت امام جماعت، مسجدی فعال و پویا سازمان داده است.

طرح محله مهربانی بستری است برای ورود مساجد به موضوعات اجتماعی که توسط سپاه عاشورا و در بیش از ۱۲۰ مسجد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات