رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن تشریح کرد:
صالحی اعلام کرد: تسهیلات نوسازی با نرخ سود تک رقمی به متقاضیان ظرف حداکثر ۲۰ روز کاری از زمان تکمیل مدارک لازم پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۰۰۸۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن در تشریح جزییات تسهیلات نوسازی با نرخ سود تک رقمی به سازنده های مسکن کشور، با بیان اینکه بانک عامل بخش مسکن در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده، تسهیلات ساخت بدون سپرده به سازندگان پرداخت میکند، گفت: این تسهیلات با نرخ سود 9 درصد در تهران و سایر کلانشهرها تا سقف 50 میلیون تومان و در مراکز استانها و سایر شهرها تا سقف 40 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت میشود.

وی به جزییات و نحوه پرداخت تسهیلات نوسازی بدون سپرده در کلانشهرها و سایر شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: تسهیلات بدون سپرده با نرخ سود 9 درصد تا سقف 50 میلیون تومان برای سازندگان شهر تهران پیش بینی شده است اما در صورتی که متقاضی خواهان اخذ تسهیلات بیش از سقف تعیین شده باشد بانک مسکن در سه حالت، یک نوع تسهیلات بدون سپرده با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نیز در نظر گرفته است. به این معنا که در شهر تهران در صورتی که متقاضی خواهان اخذ تسهیلات بیش از سقف 50 میلیون تومان باشد درصورتی که سازنده غیرحرفه ای باشد 20 میلیون تومان، سازنده حرفه ای باشد 40میلیون و در صورتی که سازنده حرفه ای باشد که در پروژه ساختمانی از تکنولوژیهای نوین استفاده میکند مبلغ 60 میلیون تومان به اصل تسهیلات پیش بینی شده اضافه خواهد کرد. با این تفاوت که رقم مازاد پیش بینی شده با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار یعنی 18 درصد در اختیار سازنده قرار خواهد گرفت.
وی رقم تسهیلات نوسازی بدون سپرده ویژه ساخت و سازهای محدوده بافت فرسوده در سایر کلانشهرها را نیز 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد اعلام کرد و افزود: مطابق با شرایط عنوان شده در صورتی که سازنده های سایر کلانشهرها نیز خواهان افزایش رقم تسهیلات خود باشند برای سازندگان غیرحرفه ای تا سقف 10 میلیون تومان، برای سازندگان حرفه ای 30 میلیون تومان و برای سازندگان حرفه ای استفاده کننده از تکنولوژی های نوین معادل 50 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد قابل افزایش است.
صالحی در عین حال سقف تسهیلات نوسازی بدون سپرده با نرخ سود تک رقمی را برای مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت معادل 40 میلیون تومان دانست و اظهار کرد: سازندگان غیرحرفه ای در این شهرها نیز میتوانند تا سقف 20 میلیون تومان، سازندگان حرفه ای تا سقف 40 میلیون تومان و سازندگان حرفه ای استفاده کننده از تکنولوژی های نوین نیز تا سقف 60 میلیون تومان، تسهیلات مازاد بر سقف 40 میلیون تومان اولیه با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار دریافت کنند.
وی با بیان اینکه بانک مسکن برای پروژه های نوسازی سایر شهرها(کمتر از 20 هزار نفر) تسهیلات بدون سپرده با نرخ سود 9 درصد تا سقف 40 میلیون تومان در نظر گرفته است، تصریح کرد: سازندگان غیرحرفه ای، سازندگان حرفه ای و سازندگان حرفه ای استفاده کننده از تکنولوژی های نوین در این شهرها نیز به ترتیب تا سقف 10 میلیون، 30 میلیون و 50 میلیون تومان قادر به افزایش سقف تسهیلات خود با نرخ سود 18 درصد هستند.
رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با بیان اینکه این بانک از سال های گذشته اقدام به پرداخت تسهیلات نوسازی کرده است، گفت: بانک مسکن از سال 93 برای پرداخت تسهیلات نوسازی پای کار بوده است. به گونه ای که طی این سال ها تسهیلات نوسازی به سازنده ها با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می شد و به سازنده ها اینگونه اعلام شده بود که در صورت پرداخت یارانه نرخ سود، این مبلغ به حساب آنها واریز خواهد شد.
وی با تاکید بر آنکه از خردادماه امسال شکل پرداخت تسهیلات بدون سپرده نوسازی با تحولاتی مواجه شد، گفت: بانک مسکن از خرداد ماه امسال تسهیلات نوسازی بدون سپرده با نرخ سود 9 درصد را در دو سقف 40 و 50 میلیون تومان اعطا میکند. برای اخذ این تسهیلات لازم است متقاضیان ابتدا به درگاه ttp://facility.udrc.ir مراجعه و با معرفی نامه خود از مراجع استانی و شهری حوزه بازآفرینی شهری، درخواست خود را ثبت کنند. پس از تکمیل شرایط و اخذ استعلامات لازم نیز، بانک مسکن حداکثر ظرف 20 روز کاری تسهیلات مربوطه را به متقاضی پرداخت خواهد کرد.

ارسال نظرات