خبرهای داغ:
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم در مورد وضعیت آمار طلاق استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ گفت: آمار طلاق در سال ۹۶، ۳ هزار و ۲۰۱ مورد بوده که در سال ۹۷ به ۳ هزار و ۱۵۱ مورد رسیده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۱۳۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سیروس سلامتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: کار ملاک عمل بوده و هر کسی که بیشتر خدمت کند از جایگاه بالاتری در جامعه اسلامی برخوردار است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم هدف این اداره کل را کاهش پرونده‌های قضایی عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت‌اسناد و املاک دستگاهی حاکمیتی است که حدود صد سال قدمت دارد، وابسته به قوه قضاییه بوده و نتایج حاصل از اجرای صحیح تکالیف نقش ویژه‌ای در امنیت جامعه، ایجاد بهداشت عمومی و ثبتی و جلوگیری از مفاسد اقتصادی را به دنبال دارد.

وی حرکت از ثبت سنتی به سمت ثبت مدرن و مکانیزه را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از وظایف مهم اداره ثبت تثبیت مالکیت بوده که با استشهاد محلی و امضا از ریش‌سفیدان مهم نام مالک و حدود و صغور مالکیت ثبت می‌شود.

سلامتی ادامه داد: یکی از فرایند‌های موفق دفاتر اسناد رسمی بوده و باید صلاحیت این دفاتر را بیشتر کنند که کمک به کاهش پرونده‌های قضایی خواهد کرد، زیرا اگر بتوانیم در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم سند عادی را کم کنیم موفق‌تر هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم از چاپ ماهیانه ۵ هزار سند پستی در استان خبر داد و گفت: رواج هر چه بیشتر سند رسمی در جامعه کمک به‌سرعت بخشی به کار ثبت‌اسناد بوده و موفق‌تر خواهیم بود.

وی اجرای مفاد سند رسمی در برنامه ششم توسعه را مورد اشاره قرار داد و مطرح کرد: هر کس که مطالبات بانکی و اختلاف در مالک دارد می‌تواند به اداره ثبت مراجعه کند و برای آن رأی صادر شود.

سلامتی ادامه داد: کاداستر ثبت قرار بود که در برنامه پنجم به اتمام برسد، اما با بی‌مهری عدم بودجه قرار گرفتیم، در صورت اجرای کاداستر هر کسی که بخواهد سند بگیرد سیستم اخطار می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با بیان اینکه این اداره کل با ۱۳۵ نیرو ۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است، ادامه داد: در سال ۹۶، ۱۱۰ میلیارد تومان پول معوقات بانکی را وصول کرده و به‌حساب بانک‌ها برگشت دادیم در سال ۹۷، ۳۲ درصد این میزان افزایش پیدا کرد.

وی گفت: اسکن کلیه پرونده‌های ثبتی نگهداری می‌شود و هیچ چیزی امحاء نشده است. در مدت سه الی چهار سال اخیر توانسته‌ایم ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزار برگ را اسکن کنیم و استان قم در این زمینه رتبه نخست کشوری دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با بیان اینکه استعلامات دفتر اسناد رسمی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود گفت: ۳۴ هزار و ۵۷۴ مورد در سال ۹۶ تعداد استعلامات بوده که در سال ۹۷ این رقم به ۴۵ هزار مورد رسیده است.

سلامتی تعداد دفاتر ازدواج استان را ۶۶ دفتر و طلاق را ۲۲ دفتر عنوان کرد و گفت: ۸ و ۸۸۹ مورد ازدواج در سال ۹۶ و هفت هزار و ۷۲۰ مورد ازدواج نیز در سال ۹۷ داشتیم که این آمار کاهش داشته است.

وی در مورد آمار طلاق استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز گفت: آمار طلاق در سال ۹۶، ۳ هزار و ۲۰۱ مورد بوده که در سال ۹۷ به ۳ هزار و ۱۵۱ مورد رسیده است.
ارسال نظرات