سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان گفت: 400 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد این استان با ظرفیت 220 کانون در روستا و 180 کانون در مساجد شهر فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۱۵۰۱۴۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، احمد حسین فتایی  امروز در آئین افتتاحیه طرح ملی «اوقات فراغت کانون‌های مساجد» در پلدختر اظهار داشت: 20 مرکز مجتمع فرهنگی هنری دیجیتال، 109 کتابخانه مخزن دار و 59 کتابخانه باز 26 خانه تخصصی قرآن و یک خبرگزاری به نام شبستان در سطح استان فعالیت میکنند.

وی افزود: سال گذشته تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر منجر به تعیین ردیف اعتبار مشخص برای تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از منابع استانی شد که در این راستا در همین سال 800 میلیون ریال اعتبار به این منظور اختصاصیافت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در سال 98 به منظور تجهیز کانون های مساجد در بودجه اداره کل اختصاص یافته که در راستای جذب آن تلاش می‌شود.

وی مهمترین رویکرد اداره ارشاد را رونق کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: در این رابطه طرح غنی سازی اوقات فراغت در 6 محور توانمندسازی اعضای کانون‌های مساجد، هنر متعالی، قرآن، شبکه سازی، فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و مباحث اجتماعی برگزار می‌شود.

فتایی خاطرنشان کرد: با توجه به این که هنوز مناطق سیل زده به همدلی، همکاری و کمک نیاز دارند و بسیاری از کارها در این مناطق برجای مانده است،شهرستان سیل زده پلدختر به عنوان هویزه ثانی که دومین شهرستان از نظر تقدیم شهید از نظر جمعیتی به انقلاب است نباید فراموش شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان مساجد را مبدا فرهنگسازی، انسجام‌بخشی و هویت آفرینی با محوریت مردم دانست و افزود: در دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی در شهرستان پلدختر با شعار خدمتکریمانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات