خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار سردار حاجیان گفت: انسانی که با پول، مقام، قدرت و رشوه ایمان و عقیده اش را خریداری کنند، جوانمرد نیست و نمی‌تواند مرد میدان انقلابی‌گری باشد. زیرا ماندگاری در مسیر دین و اعتقادات نیازمند عزم و اراده قوی است.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۳۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین که به مناسبت اخذ درجه سرداری وی برگزار شد، اظهار کرد: در آیه 17 سوره لقمان، آمده است، "فرزندم نماز را اقامه و امر به معروف و نهی از منکر کن و بر آنچه به تو می‌رسد صبر کن." باید بدانیم که نمازخواندن با اقامه نماز متفاوت است نمازخواندن شاید با یک سلام نماز به پایان برسد، اما اقامه نماز فرد را به جایگاه مقابله با مفسدان و زورگویان می‌رساند و او را در مقابل زیاده خواهان و قلدران قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین افزود: نمازخواندنی که با نفاق و دروغ و تهمت و گناه همراه باشد فایده ای ندارد، اما در آیه 45 سوره عنکبوت می‌خوانیم که اقامه نماز باعث می‌شود تا ما از فحشا و منکرات به دور باشیم و برای به دور بودن جامعه از آسیب‌های اجتماعی باید با اقامه نماز، فضای جامعه را سلامت نگاه داشت.

آیت‌الله عابدینی گفت: انسانی که با پول، مقام، قدرت و رشوه ایمان و عقیده اش را خریداری کنند، جوانمرد نیست و نمی‌تواند مرد میدان انقلابی‌گری باشد. زیرا ماندگاری در مسیر دین و اعتقادات نیازمند عزم و اراده قوی است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: تقوا دو اثر بر روی انسان دارد که عقل آدمی را دانا کرده و اراده را تقویت می‌کند. تقوا به معنای پرهیز و ترس نیست بلکه حقیقت تقوا، دانایی و توانایی است.

وی بیان کرد: تقوا به خوبی دوست و دشمن را برای ما مشخص می‌کند و قدرت تشخیص به ما می‌دهد، اما حرام خوری و از دست دادن بصیرت، عاملی برای فریفته شدن ما می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر حقیقت تقوا را به یک کالای فرهنگی تبدیل کرده و آن را صادر کنیم بیشتر از نفت به کار اروپایی‌ها می‌آید. اما ما تقوا را فقط محدود به ترس از خدا کردیم و همه جانبه به آن نگاه نمی‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: عفاف دامنه گسترده تری از حجاب دارد و فقط مخصوص بانوان نیست؛ بلکه شامل آقایان نیز می‌شود. عفاف فقط به موضوعات جنسی مربوط نیست بلکه عفت شکم، زبان، چشم، مقام و پول هم جزئی از حوزه عفاف است.

وی اذعان کرد: از نگاه مهندسی دینی، عفاف زیرمجموعه کرامت انسانی است و اگر بر روی کرامت انسانی کار شود تمام حوزه‌های عفاف تربیت خواهد شد و در این فضا زیرساخت حجاب تقویت می‌شود.

امام جمعه قزوین کرامت را زیرمجموعه "تقوا" برشمرد و ابراز کرد: با داشتن تقوا، کرامت شکل می‌گیرد و با داشتن کرامت، عفاف ایجاد می‌شود و با وجود عفاف، زیرساخت حجاب شکل می‌گیرد و خودجوش انسان به سمت حفظ حجاب و عفاف می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تقوا از برپایی عبادت شکل می‌گیرد و زیرساخت عبادت انسان "عقیده است و ما با ساخت عقیده به عبادت زیرساخت می‌دهیم و با تقویت تقوا، کرامت، عفاف و حجاب شکل می‌گیرد. این یک مهندسی دینی در ترویج حجاب و عفاف در جامعه است.

وی گفت: دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب زیاد است و حجاب و عفاف یکی از این دغدغه‌هاست، ما ضمن اینکه باید این حوزه را تقویت کنیم باید درون سازمانی و هم برون سازمانی کار بنیادی کنیم. برای نمونه رونق مساجد و اقامه نماز یکی از این مسیرهاست.

 

آیت‌الله عابدینی در پایان عنوان کرد: برای حل آسیب‌های اجتماعی به صورت بنیادی، باید مشکلات را ریشه ای حل کنیم. نباید عملکرد ما به گونه ای باشد که گویی فقط درحال تزریق مسکن به جامعه و مردم هستیم، در صورتی که باید زیرساختی در هر حوزه ای وارد شویم.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار سردار حاجیان گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای مبارزه با فساد اخلاقی و کشف حجاب ارائه داد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها