خبرهای داغ:
معاون آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: امسال در هر ناحیه نسبت به تعداد مدارس ۹۶ پایگاه و در هر منطقه نیز ۴ تا ۶ پایگاه تابستانه سهمیه‌بندی شده که مجموعاً ۴۰۰ پایگاه تابستانه در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان قمی پیش‌بینی‌ شده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۴۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ناصر حمزه‌ای در گفت و گویی با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از متولیان برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: ستاد بررسی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بحث اوقات فراغت با پیش‌بینی تعداد ۴۰۰ پایگاه تابستانه و سهمیه‌بندی ۹۶ پایگاه در هر ناحیه با توجه به تعداد مدارس و در هر منطقه نیز ۴ تا ۶ پایگاه تابستانه مشخص شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قم با بیان تعداد پایگاه‌های فعال اوقات فراغت تابستانه تصریح کرد: از مجموع پایگاه‌های فعال در سراسر استان تعداد ۷۵ سالن ورزشی، ۷۰ هنرستان، ۲۲ کانون فرهنگی، ۱۴ پایگاه دارالقرآن در دو نوبت، تعداد ۴ استخر شنا، ۴ پژوهش‌سرا و مرکز علوم و فنون و تعداد ۱۵۰ مدرسه در مقاطع مختلف مهیای اجرای طرح فراغت تابستانه هستند.

وی دستیابی هر دانش‌آموز به یک مهارت را از دستاورد‌های مهم این طرح فراغت تابستانه قلمداد کرد و افزود: کارگاه‌ها، دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی این پایگاه‌ها حول محور‌هایی شامل مهارت، ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، فرهنگی، هنری، مهارت‌های حرفه‌ای و اقتصادی و اشتغال‌زایی و در نهایت مهارت‌های ورزشی و سلامت برگزار می‌شود.

حمزه‌ای هزینه پذیرش و ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی پایگاه‌های تابستانه را یک‌سوم مراکز آزاد دانست و گفت: نرخ مصوب این دوره‌ها با حداقل ۵۰ درصد کاهش هزینه نسبت به آموزشگاه‌های دیگر در اداره کل مشخص و به پایگاه‌های تابستانه ابلاغ شده است و از آنجایی که در این پایگاه‌ها اعتبارات مالی برای عوامل اجرایی و اساتید در نظر گرفته نشده ملزم به دریافت هزینه هستیم.

وی با اشاره به تنوع رشته‌های مختلف در کانون‌های فرهنگی، هنری طرح اوقات فراغت یادآور شد: در اجرای این برنامه‌ها سعی شده، در برنامه‌ریزی و انتخاب رشته‌های مختلف تنوع لازم لحاظ شود تا دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف هنری و مهارت‌آموزی بر اساس علاقه و بدون محدودیت و هیچ‌گونه مشکلی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.
ارسال نظرات