مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی حقوقی جبهه انقلاب و شاکله معنوی و تخصصی انجمن ها و به کارگیری حقوقدانان در عرصه‌های مورد‌ نیاز انقلاب اسلامی در قالب حقوقدانان تراز انقلاب از اهداف تشکیل انجمن های بسیج حقوقدانان است.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۵۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

سرهنگ پاسدار رضا لکزایی، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، گفت: امیدوار که در این هفته بتوانیم خدمت رسانی مناسبی به مردم استان در این هفته داشته باشیم که برگزاری رزمایش علمی انجمن تخصصی بسیج حقوقدانان در کل کشور و در مرکز استان‌ها در بازه زمانی ۱۰ روزه در حال اجراست.

وی با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌هایی که با مسئولین قوه قضائیه داشتند، می‌فرمایند پیشگیری از جرم یک موضوع کاملا علمی است و بر همین اساس باید برای شناسایی عوامل جرم و آسیب‌های ناشی از آن با صاحب نظران و کارشناسان این موضوع مشورت و همکاری شود.

سرهنگ لک زایی بیان کرد: در راستای این فرمایش معظم له بسیج حقوقدانان در قالب طرح اعتلای بسیج اقدام به تشکیل انجمن علمی تخصصی حقوقی از بین افراد انقلابی و پای کار کرده که در حال حاضر تعداد ۸ انجمن تخصصی شامل انجمن قضات، وکلا، سردفتران، نمایندگان حقوقدانان حقوقی ادارات، کارمندان حقوقی و قضایی، اساتید حقوق، فارغ التحصیلان دانشجویان حقوق و انجمن تخصصی خواهران حقوق تشکیل شده است.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این انجمن‌ها یک نهاد علمی، معرفتی، تربیتی، مطالبه گری و خدمت رسانی است که در قالب جلسات تعالی و هم اندیشی فعالیت می‌کند.

این مسئول تشکیل انجمن‌های علمی تخصصی حقوقدانان، شبکه سازی، توانمندسازی حقوقی جبهه انقلاب و شاکله معنوی و تخصصی انجمن ها، جذب، آموزش، تربیت، کادرسازی، سازماندهی و به کارگیری حقوقدانان در عرصه‌های مورد‌ نیاز انقلاب اسلامی در قالب حقوقدانان تراز انقلاب  را از مهم ترین اهداف تشکیل این انجمن ها برشمرد.

لک زایی آموزش همگانی حقوق که نیاز به فرمایش مقام معظم رهبری آموزش جذاب مسائل عمومی حقوقی و قضایی به مردم موجب کاهش مراجعه به دادگستری‌ها خواهد شد، هر مسجد یک حقوقدان، خدمت و مشاور حقوقی جغرافیایی که در قالب اردوی جهادی محله محور برگزار خواهد شد، مطالبه‌گری از مسئولان و پرچمداران احیای حقوق عامه و احصا مسائل مبتلابه حقوقی و قضایی مردم در این انجمن‌ها و تلاش در جهت مسائل موجود را از دیگر برنامه‌های این رزمایش برشمرد.
ارسال نظرات