اصلانی در خصوص مسائل مطرح شده در دیدار ریاست قوه قضاییه گفت:حمایت از لایحه حقوق زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقطه صفر آن حفظ کرامت زن وخانواده است به صورتی که تعارضی با بنیادخانواده نداشته باشد.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۵۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

رییس بسیج جامعه زنان کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص دیدار اخیر فعالان حقوق زنان با ریاست محترم قوه قضاییه گفت: در دیدار اخیر فعالان حقوق زنان با ریاست محترم قوه قضاییه که بنده نیز توفیق حضور به عنوان نماینده بسیج جامعه زنان کشور را داشتم مسائلی مطرح شد که تحت عنوان لایحه حمایت از حقوق زنان در مجلس در حال پیگیری بوده است.
وی در ادامه افزود: نکاتی که بنده در آنجا مطرح کردم در خصوص لایحه حمایت و نفی خشونت علیه زنان بود که با توجه به دیدگاه های سیاسی موجود در این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید ابعاد مختلف آن شناسایی شده و تصمیماتی اتخاذ شود.
اصلانی در خصوص مسائل مطرح شده در این دیدار ابراز کرد: حمایت از لایحه حقوق زنان موضوعی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقطه صفر آن حفظ کرامت زن و خانواده است به صورتی که تعارضی با بنیاد خانواده نداشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه از صدر اسلام بنیان و کرسی های مهم در مساجد بنا می شده است باید جایگاه مسجد در قوه قضاییه نیز مشخص شود.
رییس بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در این دیدار مطرح شد، استفاده از حجاب برای متهمان و مجرمان کیفری اعم از قتل یا اختلاس و ... بود که با توجه به گلایه مردم و اینکه چادر نماد کهن و ملی ما است باید این موضوع رفع شود.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه رییس قوه قضاییه  روحیه جهادی دارد حکم لغو چنین پوششی برای زنان متهم کمتر از 12 ساعت از این دیدار صورت پذیرفت.

ارسال نظرات