خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان مطرح کرد؛
حجت الاسلام رستگار با اشاره به مأموریت‌های ۵ گانه انقلاب اسلامی و شکست ناپذیری آن، به اعتراف آمریکایی در بی ارادگی برابر ایران اسلامی اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۶۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با حضور در تحریریه خبرگزاری رسای خوزستان ضمن دیدار با خبرنگاران و هیأت تحریریه پاسخگوی سؤالات مطرح شده درباره علل صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، نقش و وظایف جوانان تحقق بیانیه، سرمایه‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران، قاطعیت و صلابت رهبر انقلاب در تصمیم گیری، دیدگاه رهبران جهان درباره امام خامنه‌ای شد.

متن گفت وگو به شرح ذیل در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رسا ـ چه عواملی سبب شد تا رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در شرایط کنونی و پس از رسیدن انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی مطرح کنند؟

معتقدم انقلاب اسلامی با توجه به روایات فراوان و حتی برخی آیات قرآنی از ۱۴۰۰ سال پیش مدنظر قرآن کریم، رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) بود در این سخن اغراق نیست، اما نمی‌خواهیم تعیین مصداق کنیم لکن نشانه‌های مطرح شده در آیات و روایات مبنی بر اینکه در سرزمین ایران پیش از ظهور حجت بن الحسن (ع) انقلابی شکل می‌گیرد و هیچ حادثه و پیشامدی آن را از پای در نمی‌آورد و چنین انقلابی پرچم را به صاحب اصلی خواهد داد و حتی شیعه و سنی به چنین امری اعتقاد دارند این روایات چنان با انقلاب اسلامی سازگاری دارند که می‌توانیم بگوییم انقلاب مذکور در روایات همان انقلاب اسلامی ما است.
                    
جلال الدین سیوطی ۲۰۰ روایت را درباره انقلاب اسلامی در آثارش گردآوری کرده است، علامه کورانی در کتاب عصر ظهور روایات مذکور را آورده است؛ حتی در چندین سایت ذکر شده که چه کسی پرچم را به حضرت حجت بن الحسن (ع) خواهد داد. امام راحل در دهه ۴۰ صراحتا گفته که انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی اش امام عصر (عج) سپرده می‌شود.

در سایت صالحات ذکر شده که زمان تبعید امام راحل در عراق شهید مهدی عراقی از آن بزرگوار هدف از انقلاب اسلامی را می‌پرسد، امام امت بیان هدف نکرد بلکه گفت من سه مأموریت دارم که همانا سرنگونی طاغوت، پایه گذاری جمهوری اسلامی و دادن پرچم به صاحب اصلی است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی باز شهید مهدی عراقی در دیدار با امام راحل پرسید که طاغوت را سرنگون و جمهوری اسلامی را مستقر کردید مأموریت سوم چه خواهد شد، امام با قاطعیت گفت که این مأموریت نیز محقق خواهد شد و آنکه پس از من خواهد آمد، محقق می‌کند، این گفته‌ها را امام در زمانی که هنوز رهبر انقلاب مطرح نبودند، بر زبان راند.
                                گفت وگو/مأموریت‌های ۵ گانه انقلاب اسلامی/بی ارادگی آمریکایی‌ در برابر ایران
هیچ انقلابی در طول تاریخ مشابه انقلاب اسلامی وجود ندارد که با گذشت ۴۰ سال کماکان شعار‌های اولیه (استقلال آزادی جمهوری اسلامی، نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی) و گفتمان بنیانگذارش حرف اول جامعه باشد، حتی در صدر اسلام پس از رحلت رسول خدا (ص) سکاندار امت اسلام تغییر پیدا کرد علی رغم اینکه در خطبه غدیر آن حضرت، جانشین شان را مشخص کرد.

سکانداری انقلاب اسلامی از ۴۰ سال گذشته از سوی شخص مدنظر امام راحل، ظهور روحیه انقلابی و جهادی، شکل گیری مجموعه‌های پا به کار انقلابی، حضور جوانان در صحنه‌های مختلف همه و همه حکایت از ماندگاری انقلاب اسلامی دارد.

بیانیه گام دوم یک منشور و چراغ راه و چشم اندازی برای انقلاب اسلامی است، این بیانیه چنان مهم است که برخی علما کلمات و جملات آن را براساس آیات و روایات استخراج کردند و به واقع چنین بیانیه‌ای محتوای روایی و انقلابی دارد؛ پس با این تفاصیل باید گفت که انقلاب اسلامی یک انقلاب ریشه دار و ماندگار است.

نسل‌های جدید باید با تجربه گذشته چراغ راهنمایی برای آینده داشته باشند تا بدانند چشم انداز انقلاب اسلامی چیست؟ از همین رو است که رهبر معظم انقلاب بیانیه شان را در افتخار به گذشته و امید به آینده مطرح کردند و چنین سخنی بدین معنا است که پیش و پس از انقلاب اسلامی چگونه بودیم و با دیدن افتخارات گذشته به آینده امیدوار باشیم.
                                         
باور دارم همه تحرکات دنیای استکبار انفعالی است؛ چرا که امام راحل بیان داشت که قرن ۲۱، قرن پیروزی اسلام بر کفر است و قرنی است که اسلام، پست‌های کلیدی جهان را به تصرف در خواهد آورد.

از نظر نظامی بنا به گفته‌های غربی ها، جزو ۷ قدرت جهانی هستیم؛ از نظر سیاسی ابرقدرت هستیم؛ زیرا هر آنچه خواستیم انجام شد و هر چه دو ابرقدرت شرق و غرب گفتند، صورت نگرفت. تحولات بین المللی براساس اراده مردان جمهوری اسلامی است و هیچ معادله‌ای بدون نظر و حضور جمهوری اسلامی قابل حل نیست؛ به عنوان مثال همه قدرت‌ها گفتند که بشار اسد باید از قدرت کناره گیری کند، اما ما گفتیم بماند و در پایان ماند، قدرت‌های شرق و غرب تلاش داشتند تا آرمان صهیونیست‌ها (از نیل تا فرات) محقق شود، اما اکنون دیوار‌های بتنی به روی رژیم صهیونیستی می‌کشند تا از موشک‌های مقاومت در امان بماند.
                                        
اخیرا روزنامه پرتیراژ نیوزویک اعلام کرده که ترامپ در محاصره سه ابرقدرت (روسیه، چین و ایران) قرار دارد، این سخن اعتراف علنی به ابرقدرتی ایران است تا آنجا که یکی از نمایندگان دموکرات‌ها بطور صریح اعلام کرد همه نقشه‌ها و توطئه‌های ترامپ درباره ایران با شکست مواجه شدند، همه نظریه پردازان آمریکایی از قبیل کسینجر، فوکویاما، هانتینگتون می‌گویند که در برابر ایران به بی ارادگی رسیدیم.

رهبر انقلاب در پاسخ به کسانی که گفتند انقلاب اسلامی به تاریخ می‌پیوندد، بیان داشت که انقلاب اسلامی دفعی نیست بلکه ۵ مرحله دارد و شکست طاغوت، استقرار نظام اسلامی، استقرار دولت اسلامی، استقرار جامعه اسلامی و استقرار تمدن اسلامی ۵ مرحله آن هستند که ما اکنون در مرحله سوم قرار داریم.

رسا ـ برای آشنایی جوانان با بیانیه گام دوم نیازمند بیان افتخارات گذشته هستیم، در این باره انقلاب اسلامی تا کنون چه دستاورد‌هایی داشته است؟

در این باره باید نگاهی به پیش از انقلاب اسلامی داشته باشیم، جهان پیش از انقلاب اسلامی به دو بلوک شرق و غرب با عقبه ورشو و ناتو تقسیم شده بود. پس از جنگ جهانی دوم سه قدرت جهانی (آمریکا، شوروی و اروپا) ظهور کردند. در این میان شوروی به فعالیت‌های فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشت و اندیشه‌های مارکس و لنین را ترویج می‌کرد، اروپا به دنبال ترمیم خسارت‌های ناشی از جنگ بود، اما آمریکا با توجه به ورود در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم و برتری نظامی در اندیشه آقایی بر جهان بود؛ از این رو همه اندیشمندان و متفکران خود را برای طراحی استراتژی آقایی آمریکا بر جهان فراخواند.
                                    گفت وگو/مأموریت‌های ۵ گانه انقلاب اسلامی/بی ارادگی آمریکایی‌ در برابر ایران
متفکران آمریکایی یک پروسه صد ساله برای آقایی بر جهان طراحی کردند و در این باره پیشنهاد دادند تا همه سلاح‌های کشتار جمعی به عنوان یک ملزوم، مراکز انرژی فسیلی و نفت جهان در اختیار آمریکا باشد، دیگر آنکه دنیا باور کند فرهنگ غرب با محوریت ایالات متحده به عنوان برترین فرهنگ جهانی است؛ از این رو امروزه شاهدیم که تنها کشور‌های متحد آمریکا (۵+۱) دارنده سلاح اتمی هستند. آسیای غرب به عنوان قلب فسیلی جهان معرفی شد. در بوق و کرنا کردند که فرهنگ آمریکایی برترین فرهنگ است تا آنجا که بسیاری از روشنفکران ما همچون میرزا ملکم خان، مستشارالدوله و تقی زاده‌ها باور کردند اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید از فرق سر تا ناخن پا غربی شویم.

آمریکایی‌ها بزرگترین مانع خود برای رسیدن به چنین امری را دین دیدند؛ از این رو به همراه شوروی اندیشه مارکس را که می‌گفت «دین، افیون توده‌ها و ملت‌ها و عامل عقب ماندگی‌ها است» ترویج و همچون دو لبه قیچی به دین حمله ور شدند تا آنجا که انسان را بجای خدا، عقل را بجای وحی و سکولاریسم را بجای دین جایگزین کردند. بی دینی را عامل پیشرفت مطرح و دینداری را نتیجه عقب ماندگی مسلمانان برشمردند.

جهان باور کرده بود که همه رویش‌ها باید با بارش ابرفرهنگ آمریکایی باشد و اگر بخواهد پیشرفت کند باید زیر چتر غرب یا شرق باشد که در این میان کشور‌های منطقه به این دو بلوک پیوستند. رژیم صهیونیستی در جنگ ۶ روزه همه ارتش کشور‌های اسلامی را بایکوت کرد و اندیشه سازشکاری را بنیان نهاد. در آن زمان کشور ما با ۶۰ هزار مستشار خارجی اداره می‌شد، نیرو‌های نظامی ما اجازه نزدیک شدن به هواپیما‌های F۴ و  F۱۴ را نداشتند گرچه آشنا به تعمیر و راه اندازی شان بودند. اما قطعاتش را از خارج وارد می‌کردند. امروزه قطعات همین هواپیما از سوی جوانان ایرانی تولید می‌شود.

تنها هنر ما در پیش از انقلاب اسلامی مونتاژ کردن پیکان بود تا آنجا که رزم آرا در مجلس شورای ملی گفت کشوری که نمی‌تواند یک آفتابه مسی بسازد ملی شدن صنعت نفت را برای چه می‌خواهد؟ باورمان شده بود که اول باید کار کنیم و بعد فکر کنیم، باورمان شده بود که نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و در این باره تبلیغات بسیاری صورت گرفته بود حتی نخبگان این وضعیت را پذیرفته بودند.
                                        
انقلاب اسلامی در هنگام پیروزی هیچ حامی نداشت؛ در جنگ تحمیلی ۸۴ کشور بصورت غیر مستقیم و ۴۳ کشور بصورت مستقیم به دشمن ما کمک کردند، ما خلاف همه باور‌های جهان قیام کردیم و همچون آن‌ها نبودیم که شرق و غرب را باور داشته باشیم بلکه گفتیم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی. جهان دین را به عنوان افیون ملت‌ها باور داشت، اما ما گفتیم جمهوری اسلامی و اینکه تنها راه نجات بشریت اسلام ناب است.

امروزه توانستیم در سایه پیشرفت‌های بدست آمده اتهام وارده بر دین مبنی بر اینکه عامل عقب ماندگی است را برطرف کنیم؛ در کشوری که نسیم دین در آن وزیدن گرفت در علوم استراتژیک هسته ای، دیجیتال، نانو، فضانوردی، ژنتیک و داروسازی جزو ۱۰ کشور برتر جهانی هستیم، سرعت تولید علم ما بنا بر اعتراف مراکز غربی ۱۳ برابر حد متوسط تولید جهانی است، و رتبه ۱۵ جهان را از لحاظ علمی داریم.

از کشور وابسته صددرصدی دیروزی امروزه در سایه دین با محوریت ولایت فقیه به جایگاهی رسیدیم که هیچ کشوری به اندازه ارزنی در تصمیم گیری‌های سیاسی ما دخالت ندارد، به قدرت بازدارندگی رسیدیم و هیچ کشوری به ما و حتی کشور‌های دوست ما نمی‌تواند نگاه چپ داشته باشد.
                                      
امروزه بزرگترین و قوی‌ترین گفتمان، گفتمان انقلاب اسلامی، مهدویت و معنویت گرایی است که باز انقلاب اسلامی موتور محرک آن می‌باشد، غربی‌ها ۴۰۰ سال پیش در دوره رنسانس در رسانه هایشان تبلیغ کردند که دین افیون ملت‌ها است، اما ما در ۴ دهه به جهان ثابت کردیم که می‌توان بدون بلوک‌های شرق و غرب زندگی کرد، می‌توان شوروی را فروپاشید و پایه‌های استکبار و غرب را متزلزل ساخت. غربی‌ها و آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که باید تا سال ۲۰۲۵ بتوانیم انقلاب اسلامی را شکست دهیم و گرنه تجربه شوروی برای ما تکرار خواهد شد.
                                       گفت وگو/مأموریت‌های ۵ گانه انقلاب اسلامی/بی ارادگی آمریکایی‌ در برابر ایران
کتابی بنام «سقوط اسرائیل در سال ۱۴۰۱» اثر سید عبدالله حسینی وجود دارد که در آن نویسنده مدعی است با ۳۷ نشانه از قرآن، شاهد سقوط اسرائیل در سال ۱۴۰۱ شمسی خواهیم بود و در مقدمه کتاب ذکر می‌کند پس از جنگ ۳۳ روزه به لبنان رفتم در آنجا کتابی از یک یهودی به دستم رسید که در آن با ۷ دلیل از تورات و انجیل سقوط اسرائیل را پیش بینی کرده بود.

نویسنده کتاب سقوط اسرائیل در سال ۱۴۰۱ ادامه می‌دهد با توجه به اشراف بر علوم غریبه و تفسیر قرآن با ۳۷ دلیل قرآنی فروپاشی اسرائیل را در سال ۱۴۰۱ پیش بینی کردم از سوی دیگر سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تا ۲۵ سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت یک خبر است و نه یک تحلیل که قطعا محقق خواهد شد.

امروزه جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه و قدرت چهارم موشکی جهان، قدرت اول منطقه و پنجم جهان در بحث پهباد، قدرت اول منطقه و قدرت ۱۵ جهان در بحث علم است و در عین حال آمادگی کامل برای یک جهش جهت شکل گیری تمدن اسلامی را دارد.
                                        
آقای میکه یکی از دانشمندان فرانسوی کتابی بنام بیداری غول تمدن اسلامی دارد که در آن با ۲۰ دلیل از بیداری غول تمدن اسلامی خبر می‌دهد و همه دلایل باز به انقلاب اسلامی باز می‌گردد.

رژیم صهیونیستی زمانی ارتش‌های کشور‌های مسلمان را بایکوت می‌کرد، اما اکنون توان ایستادگی ۴۸ ساعته در برابر گروه‌های مقاومت را ندارد چه بخواهد که با ایران وارد جنگ شود، بجای سر دادن شعار از نیل تا فرات اکنون به دور خود دیوار می‌چیند تا از نیرو‌های مقاومت در امان بماند.

دشمن دیروز تلاش می‌کرد سلاح به دست مان نرسد، اما امروزه تلاشش بر آن است تا سلاح هایمان به دست مقاومت نرسد، دیروز تلاش دشمن به شکست دادن ما بود، اما امروزه به دنبال بیرون کردن ما از آسیای غرب است، امروزه میلیون‌ها نفر وجود دارند که جان شان را فدای رهبری می‌کنند؛ بنابراین داشته هایمان قابل شمارش نیست و باید به آینده امیدوار باشیم و آنچه امام گفتند محقق خواهد شد.
                                       گفت وگو/مأموریت‌های ۵ گانه انقلاب اسلامی/بی ارادگی آمریکایی‌ در برابر ایران
رسا ـ مهمترین سرمایه‌ای که داریم، چیست؟

ایمان و اتکا به خداوند، اهل بیت (ع)، نهضت عاشورا و مهدویت مهمترین داشته هایمان است، نظریه پردازان غربی به ویژه فوکویاما در یکی از آثار خود تنها راه نجات بشریت را لیبرال دموکراسی می‌داند، اما پس از جنبش وال استریت علنا از فروپاشی غرب و ظهور قدرت تشیع سخن گفت. تشیعی که به سان پرنده‌ای در حال اوج گرفتن است بال سرخش ریشه در عاشورا دارد که او را سازش ناپذیر کرده و بال سبزش ریشه در مهدویت دارد که او را امیدوار کرده است و زره چنین پرنده ای، ولایت فقیه است که او را شکست ناپذیر می‌کند.

آمریکایی‌ها در برابر ایران به بی ارادگی رسیدند و عملا نمی‌توانند کاری انجام بدهند از جمله اینکه خانم تاچر می‌گوید اگر انقلاب اسلامی همان انقلاب وعده داده شده باشد از دست مان کاری بر نمی‌آید و این انقلاب، طومار ما را برخواهد پیچید و تنها کار ما آن است که زمان براندازی خود را به تعویق بیندازیم.
                                      
آقای شفیعی سروستانی، رییس مؤسسه موعود در سال ۱۳۷۸ بیان داشت که موساد اسرائیل بصورت رسمی سید خراسانی، سید حسنی و شعیب بن صالح را معرفی کرده است با اینکه ما تعیین مصداق نکردیم، اما آن‌ها معرفی کردند.

سردار سلیمانی در بارش باران گلوله و خمپاره هواپیما را در فرودگاه سوریه می‌نشاند، از سوی دیگر در جهان، مسلمانان و پروتستان‌ها متعقد به آخر الزمان هستند که در این باره حاکمان آمریکا و انگلستان از فرقه پروتستانی اند. پروتستان‌ها معتقد به جنگ میان خیر و شر در آخرالزمان بوده که تنها ۱۲۴ هزار یهودی بر زمین باقی مانده و سپس عیسی مسیح (ع) نزول کرده و هزاره خوشبختی آغاز می‌شود.
                                          
ما به باور پروتستان‌ها اعتقاد نداریم البته تعریف هایشان از آخرالزمان برگرفته از کتاب‌های روایی شیعیان است و کتابی که نوستر آداموس درباره آخرالزمان نوشته و فیلمی بنام اینک آخرالزمان تهیه شده است به اعتقاد بزرگان و علمای ما در نتیجه دسترسی پروتستان‌ها به روایات ما، یک سری تحریفاتی در پیش بینی‌های نوستر آداموس کردند که در ادامه با مشاهده شکست ناپذیری انقلاب اسلامی، تقویت و گستردگی انقلاب اسلامی در نتیجه تبدیل تهدید‌ها به فرصت ها، فیلم آخرالزمان را تولید کرده و بحث اتمی را گنجاندند و بیان داشتند که در نبرد آخرالزمان، ایران از بمب اتم استفاده خواهد کرد.

ناگفته نماند یکی از دلایلی که غربی‌ها تلاش دارند تا مانع اتمی شدن جمهوری اسلامی شوند براساس باور‌های القایی تحریف شده است.
                            
امروزه در میان همه گفتمان‌های سوسیالیستی و کمونیستی و لیبرالی، گفتمان مهدویت بزرگترین و برترین گفتمان است که با موتور محرک انقلاب اسلامی گسترده می‌شود.

نیروی انسانی جوان پا به کار و خلاق دیگر سرمایه ما است که ما را از هیچ به قدرت اول موشکی منطقه رساند. آمریکایی‌ها اذعان دارند خلاقیت کودک ۹ ساله ایرانی از خلاقیت جوان ۲۷ ساله آمریکایی بیشتر است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: جوانان نسل امروز به مراتب از جوانان نسل اول انقلاب اسلامی پرشورتر، پرانگیزه تر، باسوادتر و کاراتر هستند که امثال آن‌ها شهید حججی است و در بحث سیل نیز شاهد حضور بی شمار جوانان بودیم که قطعا در صورت وقوع جنگ حضوری باورنکردنی خواهند داشت.

منابع و ذخایر عظیم نفت، گاز و معادن متعدد دیگر سرمایه ما است. پیشرفت‌های به دست آمده ما بنا به گفته رهبر معظم انقلاب به علت جهاد است به این معنی که در این مسأله همه کشور‌ها مشترک هستند و پیشرفت‌هایی حاصل کردند، اما پیشرفت و جهش چندبرابر ما بخاطر کار در راه خدا و خودباوری است.
                                      
داشتن رهبری مدیر، مدبر، توانمند، باهوش، آینده نگر و نائب امام زمان (عج) دیگر داشته ملت ایران است. جوانان ما امیری بنام رهبر انقلاب دارند که آن‌ها را پرورش داد؛ از این رو در بحث تولید علم و فناوری شاهد پیشرفت‌های فوق العاده‌ای هستیم. مرکز مطالعاتی امریکن انترپرایز (The American Enterprise)  می‌گوید امروز با ابرحریفی بنام خامنه‌ای روبرو هستیم که نقشه راه ما را می‌داند و مردمش اعتماد همراه با اعتقاد به او دارند.

مردم به اوضاع داخلی کشور معترض هستند، اما در مناسبت‌های انقلابی شاهد حضور پررنگ شان هستیم؛ چنین حضوری غیرعادی است. به واقع قلب‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب تصرف شده است. بی نماز و بدحجاب در مناسبت‌های انقلابی حضور پیدا می‌کنند و اعلام می‌دارند که جانشان را برای رهبر انقلاب فدا می‌کنند.

اینکه ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر در مقطعی خاص با یک هدف با وجود همه تهدید‌ها و مشکلات برای یک هدف دور هم جمع شده و مسیر ۸۰ کیلومتری کربلا را می‌پیمایند یک مسأله عادی نیست. رهبر معظم انقلاب گفتند که می‌بینم جریانی در جهان با محوریت حسین بن علی (ع) در راه است که زمینه ساز ظهور حجت بن الحسن (ع) خواهد بود.

سردار سلیمانی می‌گوید: «ما به دنبال عزیز کردن اسلام هستیم، اما همه امور دست در دست یکدیگر داده تا شیعیان عزیز شوند. پیش از حمله عربستان به یمن در اتاق تحلیل فکر می‌کردیم که چه زمانی یمن همچون حزب الله خواهد شد؛ چرا که در روایات ذکر شده ایران و یمن زمینه ساز ظهور حجت بن الحسن (ع) خواهند بود».
                                   
پس از حمله عربستان سعودی به یمن در عرض ۲۰ روز ارادت به رهبرانقلاب و جمهوری اسلامی چنان فزاینده شد که سید حسن نصرالله به صراحت گفت «حاضرم ۸ نیروی خود را بدهم تا یک نیروی یمنی داشته باشم». یمنی‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس به صراحت از امام (ره) نام بردند و حضور در راهپیمایی روز قدس را مدیون سنت حسنه امام امت برشمردند.

زمانی همگان تلاش داشتند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند، اما اکنون با وجود آتش افروزی ها، انقلاب اسلامی با محوریت مقاومت توانست حشد شعبی، زینبیون، فاطمیون، انصارالله و حزب الله را گرد هم جمع کند و در عین حال همه آن‌ها خود را سرباز رهبر معظم انقلاب بدانند و رهبر معظم انقلاب نیز خود را سرباز امام زمان (عج) بداند.
                                       گفت وگو/مأموریت‌های ۵ گانه انقلاب اسلامی/بی ارادگی آمریکایی‌ در برابر ایران
دشمنان فهمیدند انقلاب اسلامی شکست نمی‌خورد، اما برخی لیبرال‌های داخلی هنوز متوجه نشدند؛ بهرحال انقلاب اسلامی از همه مشکلات و معضلات خواهد گذشت و رهبر معظم انقلاب، پرچم آن را به دست صاحب اصلی اش خواهد سپرد. ما هیچ نگرانی نداریم، چون امام خمینی (ره) آینده انقلاب اسلامی را تضمین کرده است. رسانه‌ها چنین باوری را باید به مردم القا کنند تا دیگر مردمان شرطی نشوند که اگر فلان رییس غربی سر کار بیاید، چه خواهد شد.

رسا ـ دیدگاه مسؤولان و رؤسای دیگر کشور‌ها نسبت به رهبر انقلاب چگونه است؟

زمانی که روس‌ها ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را به پایان رساندند از دادن سوخت امتناع کردند تا اینکه پوتین به ایران سفر کرد و رهبر انقلاب در این دیدار گلایه کرد که چرا سوخت را به نیروگاه نمی‌دهید؟ پوتین اعلام داشت که مقامات آمریکایی رسما اعلام کردند، می‌خواهیم نیروگاه اتمی را هدف قرار دهیم و شما کنار بروید.

رهبر انقلاب در جواب آقای پوتین بیان داشت که «اولا فکر نکنم آمریکایی‌ها آن قدر احمق باشند که چنین حماقتی انجام دهند، ثانیا زمان بزن و در رو تمام شده است، شما سوخت نیروگاه را بدهید و مطمئن باشید که اتفاقی نمی‌افتد».

پوتین در بازگشت به روسیه دستور ارسال سوخت را صادر کرد و در پاسخ به اعتراض مسؤولان و نظامیان روس گفت که به حرف‌های رهبر ایران ایمان دارم و هر آنچه بگوید، درست است تا آنجا که در سفر بعدی دستور تشکیل تیمی داد که صحبت‌های رهبر انقلاب را زنده ترجمه کنند و در پاسخ به تشکیل چنین گروهی بیان داشت که رهبر ایران دروغ نمی‌گوید و هر آنچه بگوید روی خواهد داد.

پوتین اینگونه به رهبرانقلاب اعتقاد دارد، اما در داخل برخی متأسفانه نگاه و باور دیگری دارند. پوتین به صراحت می‌گوید که ویژگی‌های مسیح (ع) را در چهره رهبر ایران می‌بینم.
                                           
همچنین خاویر سولانو می‌گوید: «با مردان سیاست بسیاری در جهان ملاقات کردم، اما هیچکدام ابهت رهبر ایران را ندارند»؛ البته چنین ابهتی ریشه در آیه «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمان ودا» دارد که هر کس به خداوند، ایمان داشته و عمل صالح انجام بدهد خداوند محبتش را در دل‌ها قرار می‌دهد؛ از سوی دیگر روایتی در شرح آیه وجود دارد که خداوند، محبت چنین شخصی را در دل دوستان، ابهتش را دل دشمنان می‌گذارد و در عین حال پاداش اخروی می‌دهد.
                                           
رسا ـ جوانان در برابر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چه وظایفی بر عهده دارند؟

جوانان به امداد‌های غیبی الهی و ماندگاری انقلاب اسلامی باور داشته باشند، آینده انقلاب از آن آن‌ها است، باور داشته باشند که حضرت حجت خواهد آمد، امیدوار باشند و بدانند دنیای استکبار فرو خواهد پاشید، بدانند دنیای استکبار اهل تعامل نیست، روحیه استکبارستیزی داشته باشند، روحیه مقاومت در برابر استکبار داشته باشند، معنویت، بصیرت و قدرت شناخت شان را ارتقا دهند تا کسانی در لباس دین فریب شان ندهند، متأسفانه در طول تاریخ شاهد هستیم که با لباس دین علیه دین قیام می‌شود به عنوان نمونه اینکه امام حسین (ع) به دست مسلمانان به شهادت رسید.

جوانان، خود را باور کنند و روحیه جهادی داشته باشند. خودباوری عنصر بسیار مهم است. روحیه جهادی سپاه آن است که با توکل به پروردگار، نشد نداریم و ما بسیاری از آنچه را که نمی‌شد انجام دادیم.

در بحث سیل ۶۰ میلیارد مترمکعب آب مدیریت شد، در جنگ هشت ساله پل روی اروند را ساختیم که تاکنون دشمن از چگونگی ساخت آن عاجز مانده است.

دستاورد‌هایی که در نتیجه مقاومت برابر استکبار به دست آوردیم را کسی به دست نیاورده است. ناگفته نماند که عکس العمل کشور‌های عراق، لیبی، مصر، پاکستان و ایران در برابر استکبار متفاوت بود، عراق و لیبی اجازه بازرسی دادند که نتیجه این شد آمریکا پس از عدم یافتن سلاح‌های اتمی به دو کشور حمله و آن‌ها را ویران کرد.
                            گفت وگو/مأموریت‌های ۵ گانه انقلاب اسلامی/بی ارادگی آمریکایی‌ در برابر ایران
مصر و پاکستان وارد مذاکره با آمریکا شدند که هم اکنون چیزی ندارند تا آنجا که حسنین هیکل می‌گوید «در سال ۱۹۷۹ با امضای کمپ دیوید رسما نوکر آمریکا و رژیم صهیونیستی شدیم در حالی که ایران همان سال با انقلاب خود رسما قطع ارتباط کرد و اکنون به انرژی هسته‌ای دست یافته است، اما ما کماکان محتاج قلیان میوه‌ای جوانان مان هستیم».
                                      
پاکستان نیز در این پروسه ۴۰ ساله با وجود داشتن بمب اتمی، اقصی نقاطش از سوی آمریکا بمباران می‌شود و کاری انجام نمی‌دهد.

تنها مشکل ما اقتصاد است و ریشه آن به مدیران لیبرالی باز می‌گردد که معتقدند با برجام، اسلام رحمانی را به جهان صادر می‌کنیم؛ حال آنکه رهبر انقلاب از ۲۰ سال پیش توجه به اقتصاد را مطرح کردند و ۱۰ سال پیش به تکنوکرات‌ها گفتند که هیچ حسابی بر روی نفت برای صادرات کشور نداشته باشید.

بی اعتنایی به صادرات نفتی برای ما بسیار سودمند خواهد بود همانطور که در بحث نظامی در نتیجه فشار‌های وارد شده دشمنان، اکنون به رتبه اول موشکی و پهبادی منطقه تبدیل شدیم.

اقتصاد مقاومتی راه حل نجات از مشکلات اقتصادی است که متأسفانه به درستی تبیین نشده و بجای آن اقتصاد ریاضتی اروپایی تعریف می‌شود.

در کشور بسیار کم مشاهده می‌شود که اشخاصی از روی عناد به هنجارشکنی بپردازند هر چند که برخی به دنبال مد هستند. انقلابیون و مذهبی‌ها با مشاهده برخی هنجارشکنی‌ها نباید بگویند انقلاب تمام شده است. با وجود همه تبلیغات رسانه‌ای دشمن، دختران و پسران مؤمن انقلابی پا به کار بسیاری داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها