نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه عدالت فقط در اهداف حکومت و نظام محدود نیست، گفت: عدالت روح و جوهره‌ی نظام اسلامی است یعنی در همه‌ی عرصه‌های حکومت، عدالت جاری است.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۷۳
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، احمد فاضلیان، رئیس‌کل دادگستری البرز، به همراه معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان، معاونان قضایی، مدیرکل زندان‌ها، مدیرکل بازرسی، مدیرکل پزشکی قانونی، مدیرکل ثبت و اسناد و مدیر تعزیرات حکومتی البرز با حضور در دفتر امام‌جمعه کرج با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار صمیمی آیت‌الله حسینی همدانی یکی از الزامات تحقق عدالت را «ساختار عادلانه» برشمرد و عنوان داشت: متأسفانه چینش ساختاری درستی برقرار نیست و باید اقدامات لازم برای اصلاح آن صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه «عدالت و مبارزه با فساد» در بیانیه «گام دوم» بیان داشت: بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اندوخته چهل سال است که عصاره گیری و تبیین شده لذا تمامی عبارات و کلمات آن کلیدی و راهبردی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بیانیه «گام دوم» برنامه چهل‌ساله حرکتی ما به سمت جلو است، اظهار داشت: مدیران باید در برنامه‌ریزی و ساختار سازی از هدایت‌های چهل‌ساله اول انقلاب که در این بیانیه جمع‌آوری‌شده بهره‌مند شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از محورهای اصلی بیانیه «گام دوم» برقراری عدالت است، گفت: آن‌کسی که می‌تواند عدالت را در اقشار و لایه‌های مختلف جامعه نهادینه کند و گسترش دهد، قوه قضاییه است.

وی ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۵ اظهار داشت: رهبر انقلاب در خصوص عدالت می‌فرمایند: «عدالت، با من بمیرم، تو بمیری درست نمی‌شود؛ عدالت، با تعارف درست نمی‌شود؛ اولاً قاطعیت می‌خواهد، ثانیاً ارتباط با مردم می‌خواهد، ثالثاً ساده‌زیستی و مردمی بودن لازم دارد و بالاتر از همه، خودسازی و تهذیب می‌خواهد؛ این هم جزو پیش‌شرط‌ها و پیش‌نیازهای اجرای عدالت است. اول، باید خودمان را درست کنیم و یکدستی به سروصورت خودمان بکشیم تا بتوانیم عدالت را اجرا کنیم؛ وظیفه‌ی من و شما این‌هاست. واقعاً باید با ویژه خواران و فساد مبارزه کنیم.»

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه عدالت عالی‌ترین آرمان نظام اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی با شعار تحقق عدالت، مبارزه با ظلم، تبعیض و فساد پیروز شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با طرح این پرسش که آیا اختلاف طبقاتی حاضر مطلوب نظام اسلامی هست؟ اذعان داشت: این اختلاف طبقاتی نشان از انحراف در مسیر دارد که باید به‌وسیله عدالت اصلاح شود.

وی در ادامه افزود: عدالت، عدالت ورزی و جویای عدالت بودن از آموزه‌های مکتب اهل‌بیت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه عدالت فقط در اهداف حکومت و نظام محدود نیست، گفت: عدالت روح و جوهره‌ی نظام اسلامی است یعنی در همه‌ی عرصه‌های حکومت، عدالت جاری است.

آیت‌الله بابیان اینکه حاکم و مسئولین حکومتی باید عادل باشد، تصریح کرد: معیار سنجش مسئولین باید عدالت باشد و نه‌تنها حاکم و مسئولین بلکه تمام تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌ها نیز باید عادلانه باشد.

وی تغییرات اخیر در قوه قضاییه را به تنفسی جدید تشبیه کرد و افزود: تغییرات جدید قوه قضاییه و کاهش نیروهای ستادی باعث چابک سازی شده و کارآمدی را افزایش خواهد داد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در خاتمه دستگاه قضایی را یکی از مصادیق بارز کارآمدی نظام دانست و خاطرنشان ساخت: امروزه که استکبار جهانی تلاش می‌کند نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، دستگاه قضایی باید با انسجام و توان بیشتری فعالیت کند.

ارسال نظرات