معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه باید بستری سالم برای رأی دادن مردم فراهم شود، گفت: هزینه های تبلیغات کاندیداهای انتخابات رصد می شود.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۸۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سعید ناجی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به برگزاری انتخابات براساس قوانین و مقررات و در چهارچوب برنامه های مدون جمهوری اسلامی، گفت: در این راستا تجمیع نظرات در قالب لایحه هایی ارائه می شود که در صورت تأئید به اصلاح قوانین می انجامد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه افرادی که توانایی ندارند کاندیدا نشوند، اظهار کرد: رأی دادن مردم در بستری سالم مستلزم فراهم شدن شرایط نسبی برابر برای کاندیداهای انتخاباتی، تأمین امکانات در حوزه های شهری و دقت در بررسی صلاحیت ها در چهارچوب قانون است.

وی با تأکید بر اینکه رفتارهای انتخاباتی با تشکیل هیأت های اجرایی در حوزه های انتخابیه رصد و نظارت می شود، اظهار کرد: نحوه استفاده کاندیداها از امکانات و شرایط به صورت جدی رصد می شود و هیچ کاندیدایی اجازه دادن وعده های پوچ و توخالی برای اخذ رأی مردم را ندارد.

ناجی اذعان کرد: فعالیت در فضای باز و اتاق های شیشه ای موجب کاهش تخلفات می شود؛ تلاش ما بر آن است تا با برگزاری جلسات مختلف زمینه را برای برطرف کردن مشکلات مردم فراهم کنیم و رسانه ها نیز می توانند در این زمینه و رصد هرچه بهتر مسائل نقش داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اهمیت امانتداری در انتخابات بیان کرد: کاندیداها نباید وعده های ناممکن به مردم بدهند تا به موجب آن ها نظر و رأی مردم را جلب کنند؛ این موضوع کنترل بیشتر دستگاه های نظارتی را می طلبد.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران امور انتخاباتی استان البرز با بسیج امکانات در ستاد انتخابات استان و در چهارچوب قوانین و دستورالعمل های صادر شده در صدد برگزاری انتخاباتی پرشور هستند، تأکید کرد: روش هایی در نظر گرفته شده اند که استفاده از آن ها براساس پیش بینی های قانونی مانع از صرف هزینه های گزاف می شود؛ هزینه هر کاندیدا رصد و بررسی می شود.

به گفته ناجی، نقش رسانه ها و دست اندرکاران انتخاباتی در شفاف سازی امور را نمی توان نادیده گرفت و باید با شفاف سازی زمینه را برای کاهش تخلفات فراهم کرد تا مردم با بینش بیشتر به پای صندوق های رأی بیایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز عنوان کرد: حذف حلقه خبرنگاری در حوزه های مختلف برای ما مشکل ساز خواهد بود؛ موافق طرح شکایت از رسانه ها نیستم و علاوه بر حمایت از این قشر در صورت وجود پرونده ای به آن ها کمک خواهیم کرد.

ارسال نظرات