معاون اول رییس جمهور مصوبه مستثنی شدن خانه های سازمانی فرودگاه‌ها یا ایستگاه‌های ناوبری هوایی از واگذاری به بخش خصوصی را به وزیر راه ابلاغ کرد.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۹۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، هیأت وزیران در جلسه ۲۹ خرداد پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را اصلاح کرد.

بر اساس این مصوبه در ماده ۵ آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، عبارت «و خانه‌های سازمان فرودگاه‌ها و خانه‌های سازمان واقع در ایستگاه‌های ارتباطی، کمک ناوبری و رادیویی هواپیمایی کشوری» پس از عبارت «محوطه سدها و نیروگاه‌ها» اضافه می‌شود.

متن کامل ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن و ماده ۵ آیین نامه این قانون (پیش از اصلاح آن در هیأت وزیران) به این شرح است:

ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از عرضه مسکن:

کلیه وزارتخانه و مؤسسات دولتی و شرکتهای دولتی که ۱۰۰% سرمایه و سهم آنها متعلق به دولتی می‌باشد مکلفند به منظور کمک به تأمین مسکن کارکنان شاغل و بازنشسته که فاقد مسکن و متقاضی خرید یا ساخت مسکن مطابق با الگوی مصرف مسکن، خانه‌های سازمانی در مالکیت خود را پس از پایان مدت اجاره استفاده کنندگان فعلی حسب آیین نامه مربوطه بدون الزام به رعایت قانون فروش خانه‌های سازمانی مصوب ۹/۷/۱۳۶۵ از طریق مزایده عمومی به فروش رسانده وجوه حاصل را به حسابی که به وسیله خزانه داری کل کشور در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود واریز نمایند تا معادل صدرصد آن در بودجه‌های سنواتی منظور و به شرح ذیل مورد استفاده قرار گیرد.

۱. معادل بیست درصد وجوه برای پرداخت ودیعه و اجاره مسکن سازمانی به منظور استفاده کارکنان شاغل در مشاغل کلیدی به تشخیص بالاترین مقام دستگاه

۲. معادل هشتاد درصد (۸۰%) وجوه وصولی در اختیار دولت قرار خواهد گرفت تا درجهت تأمین نیاز فاقدین مسکن واجد شرایط در قالب برنامه‌های این قانون هزینه نماید.

تبصره: آیین نامه اجرایی این ماده ظرف مدت یک ماه از تاریخ تصویب این قانون بنا به پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

ماده ۵ آیین نامه این ماده قانونی:

آن قسمت از خانه‌های سازمانی متعلق و در اختیار دستگاه‌های مذکور در ماده ۸ قانون که از طرف آنها برای استفاده و سکونت کارکنان متصدی مشاغل معین گذارده شده، شامل خانه‌های سازمانی واقع در ایستگاه‌های راه‌آهن دولتی، محوطه ادارات بنادر و کشتیرانی، گمرکات در مرزها، محوطه دستگاه‌های مخابراتی، محوطه سدها و نیروگاه‌ها و خانه‌های سازمانی مورد استفاده سرایدار، نگهبان کشیک شبانه و مشاغلی که به لحاظ نوع شغل ناگزیر به حضور تمام وقت در ساختمان دولتی در محل کار هستند و یا سایر مشاغلی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، مشمول مقررات این آیین‌نامه نمی‌باشد.

 
ارسال نظرات