رئیس دادگستری سراب با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در این شهرستان و افزایش ۲۰ درصدی طلاق نسبت به سال گذشته، گفت: در سال ۹۶ تعداد 261 پرونده طلاق داشتینم که این میزان در سال ۹۷ به ۳۳۶ پرونده افزایش یافت.
کد خبر: ۹۱۵۰۴۱۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی شمسی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و نام شهدای هفتم تیر اظهار داشت: در سال ۹۷ بیش از ۲۵ هزار فقره ورودی پرونده در سراب داشتیم که تقریبا تمامی آن ها مختومه شد که این میزان ورودی نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۰۰ فقره ای پرونده را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ به تعداد ۴۸۷ نفر زندانی در دفتر بازداشت ثبت شده بود که در سال ۹۷ این میزان به ۴۹۹ نفر افزایش یافت.

شمسی با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در شهرستان سراب و افزایش ۲۰ درصدی طلاق نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۲۶۱ پرونده طلاق داشتینم که این میزان در سال ۹۷ به ۳۳۶ پرونده افزایش یافت.

رئیس دادگستری سراب کمک به اشتغال زندانیان در حوزه فرشبافی را موجب توانمند کردن اقتصادی زندانیان و اعطای امتیاز زندان باز به ۲۲ نفر و کمک به زندانیان مهریه را عامل کاهش امار زندانیان در سراب عنوان و ابراز داشت: با اقدامات انجام شده توانستیم به میزان قابل توجهی آمار زندانیان را کاهش دهیم به طوری که در حال حاضر در حوزه قضایی سراب هیچ زندانی مهریه ای وجود ندارد.

این مقام قضایی با بیان اینکه قانون جدید مهریه فقط شامل کسانی است که توان پرداخت مهریه ندارند گفت: متاسفانه گاها چنین تصور می شود که قانون در حق زن اجحاف می کند که تصوری نادرست هست و اگر فرد مال و توان پرداخت داشته و از آن سر باز زند قانون مجازات زندان را برای فرد در نظر می گیرد.

شمسی با اشاره به زندانیان جرایم مالی و غیر عمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای آزادی زندانیان مالی سراب نیاز است که امیدواریم در سالهای آتی بتوانیم با همت خیرین این افراد را نیز آزاد کنیم.

وی با قدردانی از کمک ۱۴۰ میلیون تومانی مردم خیر سراب در جشن گلریزان سالجاری ابراز داشت: امسال شاهد جهش بیش از ۱۰۰ درصدی کمک خیرین در کمک به زندانیان مالی بودیم.

این مقام مسئول فضای مجازی را تهدید بزرگی برای بنیان خانواده ها عنوان و خاطرنشان کرد: عمدتا روابط غیر حسنه در این فضا زندگی مشترک بسیاری از خانواده ها را تهدید می کند و جرایم دیگری نیز شامل توهین, افترا، نشر اکاذیب و … وضع فرهنگی جامعه را ملتهب کرده است.

شمسی سازش دو پرونده قتل عمد در سال جاری به همت دادستان،قضات و شورای حل اختلاف را از اخبار مثبت حوزه قضایی شهرستان سراب عنوان کرد.

رئیس دادگستری سراب کمبود نیرو و قاضی در مقابل ۲۵ هزار پرونده ورودی در سال را از مشکلات حوزه قضایی سراب عنوان و گفت: با تلاش شبانه وزی قضات اکنون اطاله دادرسی در اکثر پرونده ها کمتر از یک ماه است.

 

ارسال نظرات