مدیرعامل بانک صادرات ایران:

ریسک برخی تسهیلات تکلیفی برای مناطق سیل‌زده بالاست

سازمان برنامه و بودجه میزبان نظام بانکی در راستای انعقاد تفاهم‌نامه برای تأمین خسارت مناطق سیل زده بود. در این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه و برخی معاونان و مدیران وی و همچنین مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد
کد خبر: ۹۱۵۰۴۴۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، امروز (دوشنبه) سازمان برنامه و بودجه میزبان نظام بانکی در راستای انعقاد تفاهم‌نامه برای تأمین خسارت مناطق سیل زده بود. در این نشست که با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و برخی معاونان و مدیران وی و همچنین مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، در کنار مسائل مربوط به مناطق سیل زده، برخی مدیران عامل بانک‌ها در رابطه با نادیده گرفته شدن نقش آنها در اقتصاد و هجمه‌هایی که به سمت آنها از سوی مسئولان و مردم وجود دارد گله کردند.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر همواره نظام بانکی به دلایل مختلف از سوی مدیران ارشد حتی شخص رئیس‌جمهور یا سایر مدیران و نمایندگان مجلس و قضائی مورد نقد بود و گرچه تا اندازه‌ای بخشی از انتقادات قابل انکار نیست اما به هر صورت برخی کارشناسان و مدیران بانکی معتقدند که در مواردی مسائل مطرح شده غیرمنصفانه و دور از واقعیت است.

به هر صورت با توجه به اینکه بخش عمده تأمین مالی اقتصاد ایران بر عهده بانک‌هاست و در موارد مختلف اولین محل تأمین مالی به شمار می‌رود و سایر بخش‌ها از جمله بازار سرمایه و بیمه‌ها نقشی ناچیز بر عهده دارند، این موجب شده که مسئولان بانکی نسبت به قضاوت‌هایی که در مورد آنها وجود دارد گله‌مند باشند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در این نشست با اشاره به این‌که بانک‌ها همواره محل گلایه هستند، گفت: باید یادآور شد که بانک‌ها غیر از تفاهم‌نامه‌ای که اکنون به امضا می‌رسد وظایف دیگری از جمله کمک‌های بلاعوض و همچنین استمهال تسهیلات در مناطق سیل‌زده را نیز برعهده داشتند که خود رقم بالایی به‌شمار می‌رود.

به گفته صیدی، در بخشی از تسهیلات، با ریسک بالایی مواجه هستم و بانک‌ها در بخش دیگری از کمک‌های خود پرداخت وام‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی را در دستور کار قرار داده که ضامن نداشته و از سود پایینی برخوردار است و این خود می‌تواند آنها را با مشکلاتی در وصول مواجه کند.

ارسال نظرات