مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: 4 هزار و 780 کلاس درس مستحکم در استان و کلاس‌های تخریبی 4 هزار و 790 مورد است.
کد خبر: ۹۱۵۰۴۴۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد چگنی  امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در تشریح وضعیت پروژه‌های نوسازی استان اظهار کرد: در حال حاضر اداره کل نوسازی استان 69 پروژه در قالب 331 کلاس درس و با زیربنایی بالغ بر 75 هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی 62 درصد دارد.

وی خاطرنشان کرد: 65 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این تعداد پروژه استان نیاز است.

مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون 60 پروژه فعال هستند، افزود: نوسازی و تجهیز 40 پروژه توسط خیرین، 14 پروژه از اعتبارات ملی و 15 پروژه نیز از طریق اعتبارات استانی در حال انجام است.

چگنی با اشاره به وجود 4 هزار و 780 کلاس درس مستحکم در استان، تعداد کلاس‌های تخریبی را 4 هزار و 790 مورد عنوان و 850 کلاس درس را نیز نیازمند مقاوم‌سازی بیان کرد.

وی ادامه داد: همچنین 7 هزار و 500 کلاس درس استان نیازمند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی است، ضمن اینکه در حال حاضر 2 هزار کلاس درس از بخاری‌های گازی غیراستاندارد استفاده می‌کنند.

مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان میزان اعتبار لازم برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استان را 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

چگنی با بیان اینکه همواره سعی در برقراری عدالت در حوزه‌های توزیع اعتبارات و همچنین تعریف پروژه‌ها داشته‌ایم، گفت: حتی یک پروژه به سفارش شخص انجام نشد و همه پروژه‌ها با نظر آموزش‌وپرورش استان و با اولویت‌بندی عملیاتی شدند.

وی ادامه داد: از سال 94 تا سال قبل، 152 پروژه نوسازی در قالب 558 کلاس درس با 8870 مترمربع و اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان در استان وجود داشت، ضمن اینکه طی این مدت حدود 7.5 میلیارد تومان در خصوص تجهیزات مدارس هزینه شد.

مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار داشت: حدود 94 میلیارد تومان تعهدات خیرین از سال 94 تا 97 در قالب ساخت و تکمیل مدارس، خرید تجهیزات، خرید زمین و... بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات