استاندار ایلام گفت: مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای تملک زمین‌های کشاورزی، باغات و منازل مسکونی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۱۵۰۴۸۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی  مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: بانک ها در پرداخت تسهیلات به مردم مناطق سیل زده استان تا روز سه شنبه یک عملکرد قابل قبول ارائه دهند و آمار عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات به مردم مناطق سیل زده را در این یک هفته به ۵۰ درصد برسد .

وی با بیان اینکه  آیین نامه پرداخت تسهیلات به سیل زدگان تغییر کرده و سهل تر شده است و باید در این فرصت آمار پرداخت‌ها را به سرعت افزایش دهیم، گفت: اگر برای پرداخت تسهیلات افراد مراجعه نمی‌کنند باید اطلاع رسانی قوی صورت گیرد و اگر مراجعه می کنند اما بانک‌ها اقدام نمی‌کنند، باید پاسخگو باشند. 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بانک‌ها حداقل تا روز سه‌شنبه معادل دیگر استان‌های سیل زده عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات داشته باشند، ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای تملک زمین‌های کشاورزی، باغات و منازل مسکونی اختصاص یافته است که از این میزان حدود ۴۲ میلیارد تومان به مردم روستای «چم شیر» پرداخت شده است .

وی گفت: جهت ایجاد روستایی در منطقه «برز خلف» اول باید مجوزها و استعلامات لازم از آب منطقه ای، محیط زیست، میراث فرهنگی، سد سیمره و دیگر دستگاه ها اخذ شود .

استاندار ایلام در بخش دیگری از این نشست، اظهار کرد: مدیر موفق کسی است که قاطعانه تصمیم بگیرد و تحت تاثیر حواشی قرار نگیرد و در تصمیم گیری‌های حساس آن چیزی که قاعده و قانون ترسیم کرده و رضایت خدا و مردم در آن است را انجام دهد و نگران باقی ماجرا نباشد .

وی تاکید کرد: وقتی تصمیمی گرفته می شود و مصوبه قانونی را به همراه دارد باید همان را اجرا کنیم و اهمال کاری به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم کار قانونی انجام دهیم و نباید فشارها و معارضین جلوی اجرای قانون و فعالیت‌های دولتی را بگیرد . 

سلیمانی از فرمانداران خواست اطلاعات شهرستان‌ها را در سامانه سجاد ثبت نهایی کنند. 

 

ارسال نظرات