خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال 97 و براساس برنامه ریزی های انجام شده برای سه هزار و 914 مددجوی مستعد اشتغال برنامه آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۱۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین لازمه اشتغال زایی را داشتن مهارت دانست و بیان کرد: سیاست کمیته امداد امام (ره) در کوتاه مدت تواندهی و در درازمدت توانمندسازی مددجویان است.


وی ادامه داد: در سیاست تواندهی شرایط برای بازتوانی و بازگشت مددجو به شرایط عادی پیگیری می شود تا مددجوی تحت حمایت بتواند در فضای مناسب برای ادامه زندگی خود برنامه ریزی کند.


معاون توسعه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: نیازمند بعد از تواندهی باید در صورتی که فاقد مهارت باشد، دوره های اموزشی را گذرانده و وارد چرخه کار و تولید شود.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین افزود: پذیرفته نیست که مددجویی بخواهد از ظرفیت و توانایی خود غافل شود چراکه نگاه به کمیته امداد باید همچون محلی موقت برای درمان و بازیابی توانایی ها باشد.


وی اعلام کرد: طی سال 97 و براساس برنامه ریزی های انجام شده برای سه هزار و 914 مددجوی مستعد اشتغال برنامه آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد.


دهقانی محمدآبادی تصریح کرد: کمیته امداد این آمادگی را دارد تا متناسب با نیاز کارفرمایان نیروی کار را آموزش دهد همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه 20 میلیون تومانی به ازای هر نیروی جذب شده، به کارفرمایانی که نیروی مورد نیاز خود را ازبین افراد آموزش دیده که از مددجویان تحت حمایت هستند،به کا بگیرند ، از جمله برنامه های تشویقی این نهاد برای کارفرمایان است.


وی عنوان کرد: کارفرمایان با بکارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از پرداخت حق بیمه آنها معاف شده و این حق بیمه از سوی کمیته امداد امام (ره) پرداخت می شود.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال زایی با طرح های تولیدی به ویژه طرحهای نو و با رویکردهای جدید است.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها