خبرهای داغ:
معاون جهادکشاورزی سرخه گفت: میزان بارندگی در سال ۹۸ سه برابر سال گذشته است
کد خبر: ۹۱۵۰۵۲۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، باتوجه به وجود مقادیر زیادی مزارع گندم در شهرستان سرخه و کشت آن توسط کشاورزان سرخه‌ای به منظور اطلاع از میزان تولیدات و وضعیت کشتزار‌ها با عباس غفوریان معاون جهادکشاورزی شهرستان سرخه گفتگو کردیم.
عباس غفوریان معاون جهادکشاورزی اظهار کرد: سطح زیر کشت در مناطق سرخه نزدیک به هزار هکتار می‌باشد که در بین مناطق مختلف تقسیم بندی شده است و میانگین عملکرد ما نزدیک به ۵/۳ تن است و میزان سرمایه گذاری‌های که توسط کشاورزان در هر هکتار صورت می‌گیرد حدود چهار الی پنج میلیون تومان می‌باشد و این میزان هزینه از صرف سرمایه در زمینه بذر، کشت، کارگر فصلی، کودشیمیایی، کود دامی و مواردی از این قبیل برآورد می‌شود.
وی افزود: میزان بارش باران در سال ۹۸ بسیار خوب بود و حدود سه برابر سال گذشته بوده است، ولی متاسفانه به علت وقوع سه سیل اخیر خسارات زیادی به زمین‌های کشاورزی شهرستان وارد شد و نزدیک ۴۴۰ هکتار از زمین‌ها در معرض سیل قرار گرفتند و خسارت دیدند که این خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد رسید.
معاون جهادکشاورزی تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی مزارع در سطح شهرستان به لحاظ عملکردی در وضعیت مطلوبی بودند، ولی سیل با درصد‌های متفاوتی به مزارع شهرستان خسارت وارد نمود. با توجه به برآورد‌های انجام گرفته از خسارات وارده به مزارع اقداماتی به منظور حمایت از آن‌ها صورت خواهد گرفت. همچنین با توجه به گفتگو‌هایی که با کشاورزان انجام شده است از آن‌ها خواستیم که محصولات گندم خود را به دو مرکز سیلو در روستای لاسجرد و کارخانه آرد امید تحویل نمایند تا مشکلات مربوط به دلّال‌ها اتفاق نیافتد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها