خبرهای داغ:
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از رفع تصرف و خلع ید دو موقوفه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۲۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

رحمن شمسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، از رفع تصرف و خلع ید دو موقوفه در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: مقابل سودجویان باید به صورت جدی ایستاد.

 وی از رفع تصرف و خلع ید دو موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت:  در راستای حفظ و صیانت از موقوفات، با پیگیر‌های جدی و مستمر اداره اوقاف و امورخیریه و با دستور صریح و قاطع "دادستان" شهرستان، بعد از شناسایی و احراز تخلف متصرفین با حکم قضایی اقدام به باز پس گیری ۱۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی و یک ساختمان مسکونی از موقوفه‌خواران شد.

وی افزود: یک زمین کشاورزی به متراژ ۱۰ هزار متر‌مربع به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در "روستای میرشیخ حیدر" توسط فردی سود جو مورد تعرض قرار گرفته بود که با حکم قضایی  موقوفه خلع ید شد.

این مسوول تصریح کرد: یک ساختمان مسکونی نیز با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع و به ارزش ۲ میلیارد ﷼ در داخل"شهر سردشت" توسط فردی متخلف که مانع اجرای نیت واقف نیک اندیش شده بود حکم تخلیه صادر و ساختمان باز پس گیری شد.

وی با بیان اینکه این جدیت و برخورد قاطعانه در راستای صیانت از موقوفات انجام می‌گیرد، عنوان کرد: به هیچ کس اجازه داده نخواهد شد تا حق موقوفات را ضایع کرده و به آن تعرض کنند.

شمسی با تاکید بر جایگاه ارزشمند سنت حسنه وقف، گفت: مردم خیرخواه این شهرستان موقوفات زیادی را به جای گذاشته و این اداره بر خود لازم می داند که در جهت حفظ و صیانت از آنها تلاش کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات