جلسه شورای امنیت سازمان ملل که شامگاه دوشنبه به درخواست آمریکا و پشت درهای بسته برای بررسی موضوع حمله به نفتکش ها و هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی آمریکا به انجام رسید، با شکست دیپلماتیک آمریکا همراه شد.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۳۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج در این جلسه که با حضور ۱۵ عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت و بدون حضور نماینده ایران برگزار شد به رغم اصرار آمریکا در بیانیه ی غیر رسمی که در پایان این جلسه توسط رییس دوره ای شورای امنیت قرائت شد هیچ نامی از ایران برده نشد.

جالب تر آن که در بیانیه ی پایانی اساسا از موضوع پهپاد ساقط شده ی آمریکایی حتی به اندازه یک کلمه نیز سخنی به میان نیامد که به معنی آن است که تلاش های آمریکا برای موجه قرار دادن حضور پهپاد خود در منطقه و اثبات قرار داشتن این پهپاد جاسوسی در فضای بین المللی به جایی نرسیده است.

در این بیانیه همچنین بدون نام بردن از کشوری، صرفا حمله به نفتکش ها در خلیج فارس و دریای عمان را به عنوان تهدید صلح جهانی محکوم  و از همه کشورها خواسته شد تا حد اکثرخویشتنداری را پیشه کنند و تنش ها را کاهش دهند و به گفت گوهای صلح آمیز بپردازند.

Security Council urge all countries to exercise maximum restraint

:UN News

After the closed-door talks, Ambassador Mansour Al-Otaibi of Kuwait, which holds the Council’s presidency for the month of June, read out an informal statement on behalf of the 15-member body condemning the attacks on oil tankers in the Gulf, saying they represented a “serious threat to maritime navigation and energy supply” as well as being a threat to international peace and security

“The Council members urge concerned parties and all countries in the region to exercise maximum restraint and take measures and actions to reduce escalation and end tension,” he said

The statement called for differences to be addressed “peacefully and through dialogue

ارسال نظرات