خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی میانه با اشاره به افزایش 40 تنی تولید گل محمدی، پیش بینی کرد که امسال 280 تن از این محصول ارزشمند در اراضی زیر کشت شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۷۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده افزود: میانگین برداشت گل محمدی از هر هکتار د، میانه ۴ تن است و مقدار اراضی سطح زیر کشت آن از ۶۰ هکتار در سال قبل به ۷۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: آب بری کم و فروش خوب گل محمدی موجب استقبال کشاورزان از کاشت این محصول شده است.

رحیم زاده با بیان اینکه کشت گل محمدی در شهرستان میانه از ظرفیت‌های جدید به شمار می‌رود و توسعه کشت آن به سرعت در حال انجام است، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی سعی در توسعه کشت این گیاه دارویی در اراضی شیبدار مناطق کوهپایه ای دارد.

وی ادامه داد: برای ترویج کشت گل محمدی در شهرستان میانه تعداد ۲۳ هزار و ۱۵۰ نهال یارانه دار و ۲۰ هزار نهال بدون یارانه بین کشاورزان توزیع شده است.

رحیم زاده از برگزاری کلاس های ترویجی و کارگاه‌های آموزشی، انتخاب ارقام پر محصول و دارای کیفیت مناسب و بدون خار و نیز ارائه الگوی کشت در کاهش مصرف بهینه آب به عنوان برخی از اقدامات ترویجی و آموزشی جهاد کشاورزی میانه به کشاورزان در زمینه کاشت و برداشت گل محمدی نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی میانه افزود: به علت پایین بودن دما و کم بودن تبخیر در مناطق کوهپایه ای و در نتیجه کم شدن نیاز آبی محصول، کشت گل محمدی در اراضی شیبدار دارای صرفه اقتصادی است.

ارسال نظرات