کسی که درمیدان جهاد و قتال هدفش برای خدا و حقیقت نباشد شهید نیست

مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در مراسم تکریم ومعارفه مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه دهگلان گفت: اگر کسی در میدان جهاد وقتال هدفش برای خدا و حقیقت نباشد شهید نیست.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۷۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم تکریم ومعارفه مسئول نماینده، ولی فقیه دهگلان باحضور حجت الاسلام جلیلی مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام جلیلی با اشار به جنگ و جهاد در راه خداوند متعال گفت: کسانی که در راه خدا و برای دفاع از آب وخاک و به نیت دفاع حقیقی درمیدان قتال کشته شوند در واقع این افراد شهید هستند، اما اگر کسانی درمیدان قتال هدفشان غیر از خدا و حقیقت باشد اگر در میدان قتال کشته شوند تعبیر شهادت را ندارند.

وی افزود: رزمنده باید هدفش از رفتن به میدان جنگ تنها برای خدا باشد که اگر کسی هدفش غیر این باشد در واقع خود را به هلاکت انداخته واجر شهید را اخذ نکرده است.

مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه با اشاره به وجود و فعالیت گرو‌های تکفیری داعش گفت: این گرو‌ها که به اسم اسلام وخدا مردم را قتل عام کرده و جنایت می‌کنند و با گفتن کلمه شهادتین به ذبح انسان می‌پردازند در کجای دین اسلام و در چه آییین این کار مشروع بوده است.


وی درادامه با اشاره به خصوصیات رزمندگان و کسانی که به میدان قتال می‌روند گفت: این افراد زمانی می‌توانند با نیت واقعی در جبهه جنگ حاضر شوند که نیتشان برای خدا بوده و از لذایذ مادی ودنیوی بریده باشند که از خصوصیات رزمنده واقعی در میدان عمل و کارزار برای خداست، زیرا اگر رزمنده‌ای دلبستگی وتعلق خاطر به دنیا داشته باشد قطعا زانوی او در میدان قتال و جهاد به لرزه در می‌آید.

حجت الاسلام جلیلی بیان داشت: مجاهد فی سبیل الله در واقع هدفش برای خدا بوده و زمانی که نیتش در دفاع برای خدا است در واقع با خدا معامله کرده است و معامله با خدا هم زمانی اتفاق می‌افتد که این افراد از لذایذ دنیوی دست کشیده باشند.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام منتشلو مسئول سابق نماینده، ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان تقدیر وحجت الاسلام رستمی به عنوان مسئول جدید نماینده، ولی فقیه در سپاه دهگلان معرفی شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات