همزمان با آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران در تربت‌جام بیان شد:

بزرگ‌ترین سلاح چمران شهادت‌طلبی او بود/ امروز دانشگاه‌ها به الگوی آزمون پس داده‌ی چمران‌ها نیازمند است

رئیس بنیاد چمران در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران که به همت بسیج اساتید مراکز آموزش عالی در سالن ابن‌سینا دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام برگزار شد بیان داشت: بزرگ‌ترین سلاح چمران شهادت‌طلبی، ایمان و اعتقاد به خدا بود.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۸۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مهندس مهدی چمران با اشاره به دو نامه متفاوت شهید چمران در بدو ورود به لبنان و ایران گفت: این شهید والامقام فعال‌ترین فرد سیاسی و مذهبی است که این جریان‌ها را در آمریکا و لبنان پایه‌گذاری کرد.

وی بابیان این‌که بزرگ‌ترین سلاح شهید چمران؛ شهادت‌طلبی، ایمان و اعتقاد به خدا بود افزود: این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر با همین سلاح شهادت‌طلبی در عرصه‌های مختلف؛ علمی، نظامی، سیاسی، جهادی، بصیرتی و عرفانی به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: صلابت، شجاعت و دلاور مردی شهید چمران در مقابله با دشمنان کم‌نظیر بود و به ما آموخت که می‌توانیم با مقاومت هم پیروز شویم، بنابراین مهم‌ترین درسی که از شهادت این عارف می‌آموزیم این است که سیره و منش این اسطوره‌های مقاومت را باقوت ادامه دهیم.

در ادامه رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با اشاره به این‌که شهید چمران یک عارف، سرباز فداکار، رزمنده‌ی بصیر، آگاه، عمل‌گرا، مُتدین، خدمتگزار، سرمایه و الگوی ملی برای اساتید و دانشجویان و سایر اقشار کشور است اظهار داشت: متأسفانه در جامعه دانشگاهی با دو کمبود بسترسازی و محیطی که دانشجویان در راستای اهداف شهید چمران رشد کند هستیم و این الگو‌ها در دانشگاه مغفول مانده است.

دکتر محمد افکار تصریح کرد: ما در دانشگاه به الگوی آزمون پس داده‌ی مانند شهید چمران نیازمندیم، فردی که با بهترین امکانات در آمریکا داشت و آنجا را رها کرد و در جهاد اکبر و حماسه جنگ با دشمنان آمد و به یک سرمایه و الگوی ملی تبدیل شد.

گفتنی است: آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران به همت بسیج اساتید مراکز آموزش عالی تربت‌جام با حضور مسئولان بسیج اساتید کشور، فرماندار، طلاب، دانشجویان، اساتید دانشگاه، مسئولان اجرایی، انتظامی و اقشار مختلف مردم در سالن ابن‌سینا دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار