خبرهای داغ:
یادداشت/حجت الاسلام معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

مدیریت جهادی حلقه گم شده تبدیل یک کشور ضعیف به کشور قدرتمند

حجت الاسلام معبودی نوشت: مدیریت جهادی حلقه گم شده تبدیل یک کشور ضعیف به کشور قدرتمند و پل ارتباط کشور با تمام مردمان دنیا و نشانه رسیدن به تمدن ماندگار است.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۷۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در هفتمین یادداشت خود در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوشت:
(نقشه راه)
مدیریت جهادی
از کلیدی ترین واژه ها در بیانیه گام دوم مدیریت جهادی است، آنجا که رهبر انقلاب فرمودند: مدیریت های جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل (ما می توانیم)که امام بزرگوار به همه ی ما آموخت ایران را به عزت و پیشرفت در همه عرصه ها رسانید.


همچنین در مقابله با فساد می فرمایند: این مبارزه انسانی با ایمان و جهادگر و منیع الطبیع با دستانی پاک و دلهایی نورانی است و وقتی چالش های دوران را فرصت می دانند و می گویند: عزم ملی و مدیریت جهادی میتواند همه ی این گره هارا باز کند14/3/93

ایشان در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی می فرماید: با حرکت عادی و احیانا خواب آلوده و بی حساسیت نمی شود کارهای بزرگ را انجام داد، با یک همت جهادی لازم است تحرک جهادی و مدیریت برای این کارها(سیاست های اقتصاد مقاومتی) انجام گیرد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار شهردار واعضای شورای اسلامی شهرتهران اشاره کرده اند: اگرمدیریت جهادی با همان کاروتلاش و نیت الهی مبتنی برعلم و درایت حاکم باشد، مشکلات کشور در شرایط کنونی فشارهای خباثت آمیز قدرتهای جهانی و در شرایط دیگر، قابل حل است وکشور حرکت رو به جلو را ادامه خواهد داد23/10/92

و در اهمیت مدیریت جهادی، مفهوم واقعی را امام عظیم الشان فرمودند: تنها در سختی ها و گرفتاری ها و حق گویی ها در مقابل قدرتهای شیطانی است که مدعیان لاف زن از متعهدان بی سر و صدا و خالصان فداکار از مغشوشان ریاکار متمایز می شوند. کلمات قصارص161

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین مفهوم و محتوایی کار جهادی می فرمایند: کارجهادی یعنی از موانع عبورکردن ، موانع کوچک را بزرگ ندیدن ،آرمان ها را فراموش نکردن، جهت را فراموش نکردن ،شوق به کار ، این کارجهادی است 6/6/92

درتبیینی که حضرت آقا بیان کردند چند محور اساسی لحاظ شده ازجمله:
1-کارجهادی یعنی ازموانع عبورکردن، موانع را کوچک شمردن
طبیعت و سرشت بشر دنبال تغییر درحوزه های گوناگون است برخی اوقات دنبال تغییر و رفتار شخصی و یا اجتماعی و یا تغییر انتخاب الگوها و یا ابزار کار و...است. به یقین دربرابر میل و حرکت برتغییر مانع و یا موانع پیدا می شوند.
برخی دردرون انسان و گروهی خارج از باطن! آنچه مهم است بدانیم انسان قادر است با سخت ترین موانع مقابله کند و مانع را تسلیم اراده پولادین خویش نماید و درکنارش با تدبیر و اندیشه چاره راه راپیدا کند چرا که هیچ کاری درعالم بدون چاره نیست.

گاهی موانع انسان رابه وحشت می اندازد! نترسیدن و به استقبال خطر و مانع رفتن بخشی از راه نرفته است و نیز خود انسان را مجبور می کند با موانع براحتی در بیفتد و مدیریت جهادی یعنی همین.
2-آرمان ها را فراموش نکردن
آرمان ها نقطه مطلوب و چشم انداز انسان است و جهت عقربه ای است که به آن چشم انداز در حقیقت راهنمایی می کند.
در مدیریت های منفعل نه آرمانی وجود دارد و نه جهت گیری صحیح ،ولکن مدیریت جهادی معجونی از آرمان ها و شناخت وگم نکردن آنهاست و فرد و جامعه دارای آرمان های بلند الهی و انسانی و آشنا به جهت حرکت باشد بدون تردید آرمان ها را درکوتاهترین زمان و باکمترین هزینه و بدون دغدغه فتح نموده وآنها را برابر چشمان همگان قرار خواهد داد.


3-شوق به کار
-کار جوهر انسانی را شکل می دهد و با تبلور این جوهر، گوهر انسان آشکار می شود و آشکاری گوهر یعنی عزت عظمت پیشرفت و اعتماد به نفس و رسیدن به اوج قدرت خدایی و نترسیدن از طاغوت های زمانه و هنر مدیریت جهادی رسیدن با آثار ذکر شده است.


نتیجه : مدیریت جهادی حلقه گم شده تبدیل یک کشور ضعیف به کشور قدرتمند و پل ارتباط کشور با تمام مردمان دنیا و نشانه رسیدن به تمدن ماندگار است.


مدیریت جهادی حلال مشکلات کشور بوده و هست و مدیریت جهادی قرار دادن ملت ایران در اوج قله ها در سراسر جهان است و این حقیقتا حق ملت عزیز ایران است و انشاا... با همت مسئولان و مردم بزرگوار ما مدیریت جهادی را سرلوحه کارقرار داده

علی معبودی تمای

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار