رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: اگر وضعیت دریاچه ارومیه بهبود یابد و به تراز اکولوژیک خود برسد، تمام نیاز کشور به آرتمیا که تنها موجود زنده این پهنه آبی است، تامین می شود.
کد خبر: ۹۱۵۰۷۵۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی نکویی فرد روز سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی اظهار داشت: با بهبود وضعیت دریاچه ارومیه و با تایید سازمان حافظت محیط زیست امکان برداشت آرتمیا از این پهنه وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به واردات سالانه ۷۰ تن آرتمیا و نیاز صنعت شیلات کشور به آن، اضافه کرد: برای واردات هر کیلوگرم از این محصول آبزی دوست، ۸۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه می شود.

نکویی فرد بیان کرد: بر اساس پیش بینی ها نیاز کشور به تخم آرتمیا در سال جاری به ۷۱ تن می رسد و تا ۲ سال آینده باید حدود ۲۶۰ تن سیست یا تخم آرتمیا در اختیار داشته باشیم.

وی با اشاره به شروع فعالیت در این حوزه، اظهار داشت: یک واحد حدود ۲۰۰ هکتاری در کرمان و یک واحد ۱۰ هکتاری در منطقه فسندوز میاندوآب در بخش تولید و پرورش آرتمیا فعالیت دارد.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور وابسته به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی اعلام کرد: در هر هکتار استخر خاکی پرورش آرتمیا پنج تن ذی توده آرتمیا و ۱۰۰ کیلو سیست آرتمیا تولید می شود.

نکویی فرد با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت های پرورش آرتمیا در کشور از اهداف این مرکز است، گفت: به دنبال شناسایی مناطقی هستیم که ظرفیت پرورش آرتمیا را با آب های نامتعارف را داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات