حجت الاسلام تویسرکانی گفت: شرک و ظلم در زندگی فردی و اجتماعی انسان باعث می شود تا آدمی به سعادت و خوشبختی نرسد و در نهایت انسان را بدبخت می کند.
کد خبر: ۹۱۵۰۹۴۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) صبح امروز چهارشنبه 5تیرماه با حضور حجت الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام صمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بقیه الله(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام تویسرکانی در این مراسم با بیان اینکه دو مانع شرک و ظلم در مسیر سعادت انسان قرار دارد اظهار داشت: شرک و ظلم در زندگی فردی و اجتماعی انسان باعث می شود تا آدمی به سعادت و خوشبختی نرسد و در نهایت انسان را بدبخت می کند.

وی "جهاد" را عنصری برای مقابله با شرک و ظلم دانست وگفت: عنصر جهاد در دین ما بوجود آمده تا انسان با بهره از آن از دو مانع بزرگ شرک و ظلم عبور کند و در واقع کاربرد جهاد، نابود کردن شرک و ظلم است.

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به توجه ویژه قرآن کریم به مسئله شرک و ظلم یادآور شد: امام صادق(ع) می فرمایند که بنی امیه سخن گفتن از خداوند و یکتاپرستی را آزاد گذاشته بود اما اجازه نمی داد کسی از شرک سخن بگوید و به این مسئله بپردازد؛ در اینجا بنی امیه به خوبی می دانسته که تا نفی شرک صورت نگیرد، جوششی برای مقابله با ظالم نیز بوجود نمی آید.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین بخش عمر ائمه اطهار(ع) صرف مقابله با شرک و ظلم شد و پایان کارشان هم ختم به شهادت شد؛ اگر قرار بود امامان معصوم ما فقط به معرفی دین خدا بپردازند و مردم را پند و موعظه دهند که دیگر ظالمان زمان با این عزیزان دشمنی پیدا نمی کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به بروز برخی انحرافات در مجالس مذهبی اشاره کرد و گفت: متأسفانه گاهی برخی افراد که از ویژگی های مداح اهل بیت فقط صدای خوبش را دارند، به گونه ای عمل می کنند و نوعی عزاداری خاصی را برپا می دارند که باعث شود بر پیشانی شیعیان مهر "مشرک" بخورد، این رفتار به دین و مذهب ما زیان وارد می کند و باید اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: رسیدن به خداوند مهمترین دستاورد زندگی انسان است، اگر قرار است این دستاورد محقق شود باید با دو مانع بزرگ شرک و ظلم مبارزه کرد.

حجت الاسلام تویسرکانی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز بر پایه مبارزه با شرک و ظلم بنا شده است، افزود: امام خمینی(ره) گفتند که حج بدون برائت از مشرکین حج واقعی نیست و این مهم را در مناسک حج احیا کردند، امروز هم رهبر معظم انقلاب مقتدرانه در برابر طاغوت که نماد شرک و ظلم است قد علم کرده و این دو تنها گوشه ای از اقدامات متقابلانه انقلاب اسلامی در برار شرک و ظلم است.

 
ارسال نظرات