مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو خبر داد
مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: از این تعداد 3 هزار و ۵۸۰ نفر با فشار خون بالا نیازمند خدمات درمانی، شناسایی و به پزشک ارجاع شدند.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۱۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰

رحیم صمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ماکو، اظهارکرد: حدود ۴۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان جامعه هدف این طرح ملی هستند که شامل جمعیت بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۶ مرکز و پایگاه بهداشتی و ایستگاه ثابت تا ۱۵ تیرماه سال جاری نسبت به اجرای این طرح و سنجش فشارخون مراجعه کنندگان اقدام می کنند، افزود: از این تعداد ۳۳ خانه بهداشت، پنج مرکز خدمات جامع سلامت، هفت واحد بهداشتی شهری و ۲۴ ایستگاه ثابت و چهار سیار ایجاد شده در محل های پر رفت و آمد مردم، کار کنترل فشار خون را انجام می دهند.

وی افزود: ۲ پایگاه ثابت نیز در مرز بازرگان برای مسافران خروجی و ورودی تعبیه شده است که در این پایگاه ها خدمات برای مسافران خارجی نیز ارائه می شود.

صمدی تعداد نیروهای فعال در اجرای این طرح را ۱۱۱ نفر اعلام کرد و ادامه داد: پرسنل شبکه بهداشت از هشت صبح تا هشت شب خدمات مربوط به این طرح را ارائه می دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو با بیان اینکه این طرح به صورت حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد، یادآوری کرد: افراد در مراجعه به پایگاه های سنجش فشار خون، کارت ملی یا شماره ملی خود را به همراه داشته باشند و شهروندان می توانند با. با خود اظهاری، فشار خون خود را ثبت کنند..

وی با اشاره به اینکه اگر فشارخون بالا به موقع تشخیص داده شود، می توان با دارو یا رعایت برخی کارها آن را کنترل کرد، افزود: همه افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه های سلامت ثابت و سیار شهری و روستایی، خانه های بهداشت و بیمارستان از وضعیت فشار خون خود مطلع شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به اینکه فشار خون ۷۲.۰۸ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان شامل حدود ۳۳ هزار و ۹۱۴ نفر از آغاز طرح بسیج ملی فشار خون تاکنون پایش شده است، گفت: از این تعداد، سه هزار و ۵۸۰ نفر با فشار خون بالا نیازمند خدمات درمانی شناسایی و به پزشک ارجاع شدند.

انتهای پیام

ارسال نظرات