نشست هیئت انديشه ورز شوراي عالي بسيج جامعه پزشكي برگزار شد+ تصاویر

دومین نشست هیئت اندیشه ورز شورای عالی بسیج جامعه پزشکی استان لرستان با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، در سالن ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۱۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری  بسیج  از لرستان؛ دومین نشست هیئت اندیشه ورز شورای عالی بسیج جامعه پزشکی استان لرستان، با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان و اعضای شورا در سالن ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

سرهنگ دوم عبدالوحید ملک آرا مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان لرستان در این نشست، گزارشی ازعملکرد فعالیتهای انجام شده اعزام تیم های بهداتشی و درمانی طرح شهید دکتررهنمون سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در مناطق محروم و نیمه برخوردار در سال 97 و زمان وقوع سیل در استان بیان داشت: یکی از اهداف مهم این طرح بررسی وضعیت بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف کمتر برخوردار و محروم و صعب العبور کشور است. بر مبناي اين طرح، استان به 15 منطقه از نظر محرومیت تقسیم و در هر منطقه فعاليت هاي خدماتي بهداشتی، درمانی و آموزشی ماهی یکبار به صورت رایگان ارائه مي شود.

وی افزود: در سال 97 بيش از 400 تيم بهداشتي، درماني و آموزشی شامل متخصص، پزشك، پرستار، ماما و کارشناسان بهداشت و مشاوره در اين مناطق طرح خدمات رایگان ارائه و سازمان بسيج جامعه پزشكي استان در سال 97 جزو سه سازمان برتر كشور در اين طرح بوده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان لرستان در رابطه با اعزام تیم‌های تخصصی، عمومی، مامایی، بهداشتی و خدماتی به مناطق سیل زده استان بیان کرد: تاکنون 150 تیم بهداشتی، درمانی و آموزشی توسط بسیج جامعه پزشکی استان و دیگر استانها اعزام و آماری که تا کنون می‌توان ارائه داد خدمت مستقیم به از بیش از سی و هشت هزار نفر است.

ملک آرا، در اين نشست همچنين عنوان کرد: 140 نفر نيروي بسيجي توسط اين سازمان جهت مشاركت در طرح ملي پيشگيري و كنترل فشار خون بالا در استان در اختيار واحدهاي تابعه ي دانشگاه قرار گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان لرستان با اشاره به اینکه یکی از اقشاری که هنوز پوتین ها رو از پا در نیاورده است و این گوهر نفیس باقی مانده از دوران دفاع مقدس با صلابت و اقتدار کامل وبا همکاری دانشگاه علوم پزشکی، همچنان در مناطق محروم و نیمه برخودار استان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.

ملک آرا، محوريت اصلي اين نشست را همكاري و تعامل بيش تر دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسيج جامعه پزشكي استان عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی متولی امر بسیج جامعه پزشکی می باشد و کلیه اقشار مختلف بسیج در دانشگاه علوم پزشکی در تابعیت بسیج جامعه پزشکی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات